Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
meng alles tot een bol en leg een nacht in de koelkast. Dit kan je een paar dagen bewaren!
Rol het deeg uit en vul de bakvorm.
Eventueel bedekken met een laagje pasteiroom.
Bak af in een voorverwarmde oven van 180° gedurende 30 minuten.
Laat afkoelen en bedek met fruit...
als je geen pasteiroom gebruikt smeer je eerst een laagje, licht gesuikerde, room op de bodem en dan het fruit.
Je kan ook afdek-gelei kopen om het fruit af te smeren, dat oogt mooi!
Dan doe je de boter in grote vlokken in het deeg
Niet te lang kneden want dan wordt de boter opgenomen en dat is niet de bedoeling
Dan uitrollen,in 3 plooien en maar 3 keer herhalen dit
mvg
Ik moet eens gaan zoeken bij mijn ouders naar mijn boekje
Als dat maar niet hetzelfde lot heeft ondergaan als mijn pralinevormen
(die zijn verloren dus en niemand van mijn zussen weet er iets van)
[afbeelding verwijderd niet-https] dat had idd. hééééél veel geweest Printemps!
Je was zeker in de war met het eerste recept waar sprake was van een half kopje water ...
Maar het is je allang 'vergeven' hoor, 'k heb er eens goed kunnen mee lachen!
lijkt mij een simpel soort korstdeeg,, maar wat die yoghurt daar komt bij doen snap ik niet goed;; als je dit ook wil gebruiken voor fruittaarten of zo gewoon een eitje en 2 lepels suiker bijvoegen, en de gewone bloem vervangen door zelfrijzende, ofwel gist gebruiken,,
je kan dit korstdeeg ook verder gebruiken als bladerdeeg, hiervoor rol je het deeg uit in een rechthoek, leg hierop boter, de helft van het gewicht aan deeg, plooi toe en geef zes toeren van drie (zesmaal uitrollen en in drie plooien) met tussenpozen van 30min,,dit doe je als volgt: als je vier toeren hebt gegeven wikkel je de plak in plastiek en legt ze in de koelkast,, 's anderendaags haal je deze eruit en geef je nog twee toeren van drie,, nu kan je het deeg gebruiken voor je gebak
De yoghurt?? ook geen flauw idee, het is een recept dat moeder gebruikte, zelf weet ze ook niet waarom het erin is, zoals ik zei, het smaakt even goed zonder.
@ HUGO - maakt het verschil uit of ik voor dit deeg gewone bloem of zeflrijzende bloem gebruik? Tot nog toe heb ik daar eigenlijk nog nooit op gelet.
Afhankelijk van de quichevulling bak ik de quiche even voor, en leg er altijd bonen in zodat de bodem zoveel mogelijk gelijk blijft.
@ Matabish, nog nooit geprobeerd zonder zout, is iets voor de volgende keer - hangt er eigenlijk ook vanaf denk ik wat je als quichevulling gebruikt.
Het is voor mij niet de bedoeling dat je de quichevorm goed doorsmaakt, maar wat er eigenlijk in zit
Tja Bowie, als je gewone bloem gebruikt, zonder er gist bij te doen, krijg je een steenharde koek.
Als je er bonen in moet leggen om de bodem plat te houden is het zelfrijzende bloem, want die komt altijd wat op.
Mijn recept was voor zoete vulling, maar zonder zout is het vreselijk flauw van smaak!
Dat eet je enkel als je op zoutarm diëet bent! Ik krijg het niet binnen!!