menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Knoflook

alloo

Alloo

weet er iemant de bereidig van de in olijf olie liggende teentjes knoflook en olijven, die men in de supermarkt kan kopen
zondag 11 februari 2007 - 19:41
Elma

Elma

Mijn advie is: lekker experimenteren.
Ikzelf neem een lekkere olijfolie, voeg de inhoud van een potje olijven toe, samen met wat teentjes knoflook. Ik ben gek op gedroogde tomaten, dus die gaan er ook bij. En wat dacht je van heerlijke blokjes feta, wat petertjes of een lepeltje sambal. Dit alles doe ik in een potje en laat het een paar weken intrekken. Laat je fantasie werken en dan ....smullen maar!!!!!!
vrijdag 16 februari 2007 - 21:55
niel

Niel

wel ik denk dat je die knoflookteentjes bedoeld die je zo gewoon kan opeten en die ook lekker krokant zijn en bovendien niet naar look proeven.

Wel ik denk dat ze die lookjes eerst koken of zoiets, zodoende dat de smaak eruit gaat.

en dan op kruiden en olijfolie leggen en maar laten trekken.

Voor de olijven ook, gewoon op olijfolie leggen met een hele hoop VERSE kruiden erbij en een weekje laten trekken.

groetjes Niel
donderdag 15 maart 2007 - 07:42
jp

Jp

Voor een zachtere & beter verteerbare versie van look, kun je het voor gebruik blancheren (of kort garen in de micrgolf oven). Je kan ook de kern (kiem) uit de in de lengte doorgesneden teen halen.
Nog eenvoudiger : in warme bereidingen een ongeschilde teen mee laten garen en voor opdienen verwijderen.
donderdag 15 maart 2007 - 11:29
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).