Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Hierbij het stuk wat ik gisteren op school heb gemaakt.
De opdracht was een graftak in druppelvorm met 40 bloemen van hetzelfde soort.
Het viel nog niet mee om alles gelijkmatig te verdelen!
Ik heb gekozen voor gele Gerbera´s.
Verder heb ik Hypericum ,Weigelia en Bupleurum gebruikt.
De schikking is eigenlijk iets te bol-hoog aan de bovenzijde...het zou wat meer in de breedte uit moeten lopen voor het mooie.
Dit is een heel mooi grafstuk , Julie.
Je kan er veel kanten mee op qua bloemen en kleur hé .
Het zal er telkens anders uitzien,
maar dit ziet er idd niet eenvoudig uit om zo'n mooi vloeiende lijn te bekomen.
de bol is iets te hoog...het had wat meer mogen uit vloeien...
of zoals je kan zien op de onderstaande foto die ik gegoogled heb
de perfecte druppelvorm: [afbeelding verwijderd niet-https]
Nou Julie, ik ben natuurlijk geen professionele bloemschikster,
maar ik zie niet veel verschil.
Ik vind hem zo ook supermooi, en ik doe het je niet na.
Ik vind jou stuk toch prachtig , het zou weleens kunnen dat het gewoonweg komt door de keuze van bloem, de gerbera's zijn breder dan een roos, dus ik vermoed dat het door het soort bloem komt , je stuk is toppie hoor....ik zie ook geen verschil.
ik sluit mij volledig aan bij de rest, er is maar 1 woord vooor : PRACHTIG !
kan je misschien even melden hoe je de bloemen hebt bevestigd of een beetje de werkwijze verklappen ???
bedankt !
Natuurlijk wil ik de werkwijze wel met je delen.
De ondergrond is een speciaal metalen rekje met handvat waarop spagnum,steekschuim en wederom spagnum komt.
Dit wikkel je vast met ijzerdraad de onderzijde pak je in plastick tegen lekkage.
het steekschuim is van het normale formaat.
Vervolgens zet je eerst de "lijnen"uit met je bloemen zodat je een houwvast hebt.
dan het stuk opvullen met groen en daarna de rest van de bloemen insteken.
Heel mooie graftak, mooi van materialen, een stukje waar je wel fier op mag zijn!!
Is het de eerste keer dat jullie dit in de les moesten maken? Wij gaan binnen een paar weken ook aan de grafstukken beginnen. Ben eens benieuwd of ik mijn grafstuk ook zo mooi krijg als de jouwe!
Ja, dit was de eerste keer...de komende 7 lessen wordt aan grafstukken gewijd.
Ik geloof dat we zelfs naar een uitvaart centrum gaan om een echte kist aan te kleden.
Daarna krijgen we nog een toets.
Als dat klaar is gaan we beginnen met bruidswerk!
Jij ook succes met je cursus ,het wordt vast heel mooi!
Ik ben benieuwd naar je resultaten!