Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Zelf doe ik niet aan bloemsierkunst. Maar ik kweek wel graag aparte vruchten op de groentetuin. Zoals deze Bryonopsis laciniosa. Hier op de foto zie je een heel klein bloempje, vruchtbeginsel en een vrucht die al iets verder gevorderd is. Maar deze groene vruchten worden rood met witte strepen. Probeer maar eens verder te Googlen. Deze vruchten worden gebruikt voor het opmaken van schalen e.d.
Ook aan de Kiwano's komen vruchten, maar daar zal ik even een nieuw topic van maken.
jaaa ziet ge wel, ik ken ze
Prachtig om mee in kransen te verwerken.
Weet jij nog waar je de zaadjes besteld hebt.
Nu koop ik ze elk jaar maar misschien kan ik ze ook proberen zelf te zaaien.
Ik had een paar vruchten gekregen van mijn schoonzus. eerst een groen en daarna een rode. Daar heb ik zaden uitgehaald en die gezaaid. Er schijnen nu dus bij mij ook vruchten aan te komen. Maar hoever ik ze kan krijgen dat moet ik afwachten. Ik heb ze nog nooit eerder geteeld. en ze staan nu ergens in een hoekje van de groentetuin, maar ze groeien als onkruid (=wilde plant).
De volgende week ga ik ze oogsten. Ze schijnen ook voor te komen onder de naam Diplocyclos palmatus en in het Nederlands balletje balletje aan een draadje. Nu ben ik er intussen ook achter dat ik hele strengen van wel meer dan een meter (eigenlijk is het een klimplant) moet oogsten. Bij de bloemsierkunst zeer geliefd. Jammer dat ik daar geen liefhebberij en geen scholing in gehad heb. Hier zie je een foto van een aantal vruchten.