Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
In het begin van het jaar had ik drie zakjes zonnebloem zaden gekocht,drie verschillende soorten van 1 m tot 1,50 m ze zijn nu al twee meter ze waren zeer geschikt als snijbloem, waren vroeg gezaaid om er zo lang mogelijk van te genieten,in de tuin staan ze mooi het zijn rode,geel en geel met rood.Gisteren heeft mijn vrouw voor de eerste maal er afgeknipt geen die al enkele dagen open stonden maar mooie open bloem nog met geen ontwikkelde zaden , s'morgens
afgeknipt en in de namiddag stonden ze er bij of ze stonden er al 8 dagen .De reden ik weet het niet ik heb iets van een twintig planten staan met het gedacht snijbloemen voor zomer maar niet dus . De gladiolen die worden aangevreten ik denk door muizen ze zijn doorgeknaagd tussen steel en bol het is echt doorgeknaagd men ziet goed de sporen van tandjes dat kan ik nu nog begrijpen misschien van dorst maar de zonnebloemen staan in een vaas met water .
Groetjes Richard
Nog altijd goed Krissie ,als ik er aan denk een paar dagen geleden toen ik de eerste zonnebloemen af knipte en dat ze s'avond er verwelkt bij stonden,en nu staan ze nog prima.Van nu af gaan ze elke keer in kokend water (enkel onderkant stengels )anders gaan er hier denken dat we er soep van maken.
Ik had het nog nooit gehoord,men is nooit te oud om te leren dat is weer eens bewezen.
Nogmaals dank voor deze goede tip.
Richard ,
ik weet niet of je seringen hebt staan , die gaan ook vlug slap hangen he !
Als je die ook even in kokend water steekt staan die ook langer evenals rozen ,
eigenlijk alle bloemen met houtachtige stengels .