menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Boeketten

Ga naar meest recente reactie

Marianne v

Marianne v

Een beetje vanalles , dat vinden mensen tegenwoordig mooi en daar geven ze veel geld voor in een bloemenwinkel
Wat hierin zit : cotinus, 1 allium, hypericum, escallonia uit mijn tuin , en verder onkruid : bloeiend gras, bloeiend zevenblad , en opgeschoten peterselie....
Boeket staat op het werk en er vroegen al mensen uit welke bloemenwinkel het kwam !?!?

Bloemschikken, Creatief in de Tuin

donderdag 30 mei 2024 - 12:08
Marianne v

Tekst aangepast

Marianne v

Betere foto
Ik vind nochtans dat ik al veel mooiere dingen gemaakt heb.
Tegenwoordig lijkt het me dat men redeneert : als het er wild en natuurlijk uit ziet ,is het mooi. Ik weet niet of ik het volledig met deze stelling eens ben,
35 jaar geleden ben ik zelf begonnen met boeketten maken na een bezoek aan een dure Gentse bloemenwinkel : de eigenaresse gebruikte iets waarvan ik tegen mijn collega zei dat dat precies artisjokbloemen waren ( achteraf bleek het Kardoen te zijn )
Het volgende wat in het boeket ging was volgens mij de opgeschoten zaadstengel van zevenjaars-spinazie, jawel, het was wel een heel speciale soort volgens de winkeldame, maar het was nog altijd spinaziezaad dat ik als kind van den buiten herkende
Sedertdien ben ik zelf beginnen experimenteren , de ene keer met al vreemdere bloemen dan de andere keer, maar altijd met materiaal dat ik in mijn tuin of langs de graskant vind.
En heel af en toe speel ik wat vals door er enkele namaak bloemen tussen te steken voor meer kleur....Moet kunnen...

Bloemschikken, Creatief in de Tuin

donderdag 30 mei 2024 - 12:10
LT
donderdag 30 mei 2024 - 13:19
minouke

Minouke

een echt mooi boeket!
donderdag 30 mei 2024 - 13:20
Marianne v

Marianne v

Boeket van de week

Bloemschikken, Creatief in de Tuin

zondag 2 juni 2024 - 18:33
minouke
zondag 2 juni 2024 - 18:42
LT
zondag 2 juni 2024 - 22:39
Marianne v

Tekst aangepast

Marianne v

Boeketje onkruid van op een braakliggend terrein om de hoek
Behalve de bijna uitgebloeide escallonia, die staat bij mij....

Bloemschikken, Creatief in de Tuin

zondag 16 juni 2024 - 10:46
LT
zondag 16 juni 2024 - 13:38
Marianne v

Marianne v

Soms heb je niet veel bloemen nodig...

Bloemschikken, Creatief in de Tuin

zondag 21 juli 2024 - 12:07
LT
zondag 21 juli 2024 - 12:59

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).