menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zaaikiem tip

Dany

Dany

Hallo,
ik ben vandaag bij Julienne Jacobs geweest, ze heeft een tip gegeven om moeilijk kiembare soorten ( Sclero's, Eriosycen(de echte), Austrocactus, tephro en aanverwanten enz...) beter te laten kiemen.
Je neemt ongeveer 1liter water je warmt dit op totdat je bijna je elleboog er niet meer kan insteken dan doe je daar een grote soeplepel donkerbruine suiker bij je laat de de suiker zo snel mogelijk oplossen en dan giet je dat over je zaden in een potje en je laat dat een hele nacht staan, je zou het ook kunnen doen met coca-cola zei ze. Ze was heel serieus als ze dat vertelde en ik denk ook niet dat Julienne de vrouw is die je foefjes zou wijsmaken, volgens haar is het bijna evengoed als je zaden in zwavelzuur leggen en veel minder gevaarlijk.
Wat denken jullie daarvan en heeft er iemand ervaring daarmee?
zaterdag 18 augustus 2007 - 19:21
ChrisB

ChrisB

Zou die zure pH van de cola het aantrekken van schimmels niet teniet doen?
zondag 19 augustus 2007 - 13:06
Dany

Dany

Zij spoelt haar zaden niet af, maar er zijn anderen die ze wel afspoelen heeft ze gezegd, volgens haar maakt het geen verschil uit. In ieder geval zal ik volgend jaar eens proberen.
zondag 19 augustus 2007 - 13:09
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).