menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Leem

Ga naar meest recente reactie

astro

Astro

Weet iemand waar ik korrelige leem kan vinden. Moet ik daarvoor in een tuincentrum of een bouwcentrum.
zaterdag 3 november 2007 - 21:16
danny2

Danny2

Als het is om in je potgrond te mengen kan je in een tuincenter om 'bentoniet' gaan.

danny
zaterdag 3 november 2007 - 21:19
Harry54

Harry54

Onder mijn tuin op ongeveer 100 tot 150 cm diepte zit een laag van ongeveer 120 meter dik. Harry
zaterdag 3 november 2007 - 21:28
Dany

Dany

In winkels waar ze visgerief verkopen kan je leem krijgen in zakjes van één kilo
zaterdag 3 november 2007 - 21:33
Pieter

Pieter

Ik haal dat ook gewoon uit de tuin.
zaterdag 3 november 2007 - 21:49
aztekiops

Tekst aangepast

Aztekiops

Hallo,

Ik heb ooit eens kattenbak vulling tegengekomen in een dierenwinkel die uit 100% natuurklei bestond.
Eventueel kan dit wel dienst doen of misschien zijn er leden van dit forum die dit gebruiken?

Mvg,
Stefaan

zondag 4 november 2007 - 00:08
Pieter

Pieter

Klei uit de bietenstreek... de kleikwaliteit mag dan wel goed zijn, aaltjes is één ding, herbiciden zijn een ander ding. Ik gebruikte ooit eens klei uit een maisveld... Ik denk niet dat ik nog één plant daarvan heb. Die klei zat gewoon vol herbiciden. Uit de tuin of van een veld met biologische landbouw geen probleem zou ik zeggen, maar beter niet van een gewone akker.
zondag 4 november 2007 - 12:26
astro

Astro

Bedankt voor uw antwoorden i.v.m de leem.
Zoals ik zie is dit niet gemakkelijk te vinden.
Wat kan ik dan gebruiken in de plaats van leem?
zondag 4 november 2007 - 13:13
stekeltje

Stekeltje

ik kocht vroeger mijn leem altijd in Wijnegem en heb daar toch nooit problemen mee gehad
zondag 4 november 2007 - 19:30
Wardje

Wardje

ik kocht vroeger mijn leem altijd in Wijnegem en heb daar toch nooit problemen mee gehad

en Sonja, zou dat daar nog steeds te koop zijn, die leem ?
zondag 4 november 2007 - 21:22
stekeltje

Stekeltje

CITAAT:
">#666666;'>

en Sonja, zou dat daar nog steeds te koop zijn, die leem ?

ik denk het wel, maar Willy Nijsen zal dat zeker weten
zondag 4 november 2007 - 23:32
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).