menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zaailingen gezien

Ga naar meest recente reactie

cactelders

Cactelders

Een beetje dank zij Stefaan ben ik tot bij mijn zaailingen geraakt ,en heb ik ook gezaaid vandaag ! De opkomst van in oktober gezaaid J.Acostazaad is een regelrechte ramp ,onderstaande Eulychnia saint pieanazaailingen zijn de enige ( op een paar engerds na die ik op de kompost gekieperd heb ) overblijvers van 25 potjes Acosta zaad !
[afbeelding verwijderd niet-https]

Omdat ik vandaag een vijftig-tal potjes gezaaid heb had ik plaats nodig in mijn zaaibak ( 80x80) en heb ik de "flauwerikken " eruit genomen om aan de lucht te gewennen ,alle gezaaid in maart j.l. en op 5 uitzonderingen na allemaal Ariocarpus ! Ze staan nu in de veranda open en bloot!
[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 22 januari 2008 - 20:45
aztekiops

Aztekiops

Het werkt precies wel aanstekelijk!
Toch heel mooie ario's daar ook bij jou Dirk!

Mvg,
Stefaan

dinsdag 22 januari 2008 - 21:06
cactelders

Cactelders

De propagator staat in een huis waar we zelden komen ,speciaal omdat ik er met mijn pootekes zou kunnen afblijven . Zodoende moeten we wél telkens speciaal naar de andere kant van de stad rijden ,dank zij Uw posting heb ik er weer eens aan gedacht !!
dinsdag 22 januari 2008 - 21:25
maurice2

Maurice2

dirk

die arios staan er prachtig bij.

maurice2
dinsdag 22 januari 2008 - 21:28
Pieter

Pieter

Dirk,
Had jij niet eens gezegd dat dat zaad van Juan heel goed opkwam? Of is dat een nieuwe zending?
dinsdag 22 januari 2008 - 21:52
cactelders

Cactelders

Nieuwe zending nu , de vorige was zéér goed opgekomen ( in dezelfde omstandigheden )
dinsdag 22 januari 2008 - 22:05
jumperke

Jumperke

Krijgen de cactussen die je vandaag gezaaid hebt extra licht?

groetjes jerko
woensdag 23 januari 2008 - 17:18
cactelders

Cactelders

Ja hoor Jerko in een andere topic heb ik een link naar mijn propagator-wedervaren gelegd! Mijn zaaibakjes beginnen hun bestaan allemaal in die zaaibak ,dus kan ik gans het jaar door zaaien en zijn de zaailingen ( als ik bev al in december zaai ) al heel sterk tegen dat ze open en bloot de eerste winter tegemoet gaan ! Dit is één van de voordelen van een verwarmde zaaibak , ongetwijfeld zullen er nadelen aan zijn ook hoor !
Dit lijkt me voer voor een aparte topic !
woensdag 23 januari 2008 - 20:29
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).