Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Een beetje dank zij Stefaan ben ik tot bij mijn zaailingen geraakt ,en heb ik ook gezaaid vandaag ! De opkomst van in oktober gezaaid J.Acostazaad is een regelrechte ramp ,onderstaande Eulychnia saint pieanazaailingen zijn de enige ( op een paar engerds na die ik op de kompost gekieperd heb ) overblijvers van 25 potjes Acosta zaad ! [afbeelding verwijderd niet-https]
Omdat ik vandaag een vijftig-tal potjes gezaaid heb had ik plaats nodig in mijn zaaibak ( 80x80) en heb ik de "flauwerikken " eruit genomen om aan de lucht te gewennen ,alle gezaaid in maart j.l. en op 5 uitzonderingen na allemaal Ariocarpus ! Ze staan nu in de veranda open en bloot! [afbeelding verwijderd niet-https]
De propagator staat in een huis waar we zelden komen ,speciaal omdat ik er met mijn pootekes zou kunnen afblijven . Zodoende moeten we wél telkens speciaal naar de andere kant van de stad rijden ,dank zij Uw posting heb ik er weer eens aan gedacht !!
Ja hoor Jerko in een andere topic heb ik een link naar mijn propagator-wedervaren gelegd! Mijn zaaibakjes beginnen hun bestaan allemaal in die zaaibak ,dus kan ik gans het jaar door zaaien en zijn de zaailingen ( als ik bev al in december zaai ) al heel sterk tegen dat ze open en bloot de eerste winter tegemoet gaan ! Dit is één van de voordelen van een verwarmde zaaibak , ongetwijfeld zullen er nadelen aan zijn ook hoor !
Dit lijkt me voer voor een aparte topic !