Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Hallo,ik heb een klein vraagje weet iemand of er een boekje is waar alleen mammillaria's in staan,en dan natuurlijk zo veel mogelijk als 't kan allemaal de soorten die er zijn ik weet dat dit een moeilijke vraag is ik ben er namelijk al lang naar op zoek,en dan ook nog nederlands want ik ken geen vreemde talen.Bij voorbaat dank.
Hoi Mart,
Een boekje in het Nederlands met alle Mammillaria's bestaat vrees ik niet. Wel heb je het boek van Preston-Mafham in de Nederlandstalige versie met redelijk wat Mammillarias erin.
Zeer interessante websites zijn: http://www.mammillaria.eu/ en http://www.mammillarias.net/.
Dank jullie voor de hulp ik dacht al dat 't moeilijk was om er een goed boek over te krijgen,ik zoek namelijk al ff.Die sites zijn wel uitgebreid ja maar die had ik al bij mijn favorieten staan.Evengoed bedankt.
Dank jullie voor de hulp ik dacht al dat 't moeilijk was om er een goed boek over te krijgen,ik zoek namelijk al ff.Die sites zijn wel uitgebreid ja maar die had ik al bij mijn favorieten staan.Evengoed bedankt.
ik zag dat je toch lid was geworden van succulenta.
als je naar de bijeenkomst zou komen, er is een grote bibliotheek waaruit je boeken kunt lenen. Ongetwijfeld veel over mammilaria's. Zo krijg je in ieder geval een idee wat er aan boeken is.
volgende bijeenkomst (adres jouw wel bekend) 26 februari. Jaar vergadering!
Artikels over mammillaria's ? In het belgich tijdschrift CaVeka tel ik er 72 (!) alleen al tussen 1992 en 2007....en 142 wanneer ik terugtel tot 1976.....In Succulenta Nl tel ik er minstens 300 (!) in een Index van 1919 tot op heden....(Index ooit opgemaakt door Eric Piens zaliger).
Nogmaals allemaal bedankt voor de reacties.En Marian ja ik ben toch maar eens lid geworden van suculenta en ook van de afdeling hier,dus ik zie je wel eens op de bijeenkomsten en zo natuurlijk ook nog wel eens.Tot ziens.