menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke Soort voorval na overpotten van cactus

Ga naar meest recente reactie

Jipken

Jipken

vraagje v/d kenners onder jullie.

ik heb 2 cactussen waarvan ééne van ongeveer 25 jaar oud plant zelf 50x 50cm is dit een
Cereus peruvianus v. monstrosus ?

[afbeelding verwijderd niet-https]


nu heb ik deze overgepot want dat was zo'n 10j geleden na het benevelen met regenwater kwam er op een paar plaatsen een witte melk druppel te voorschijn wat is daarvan de reden ?

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Welke soort is dit ?


[afbeelding verwijderd niet-https]



Alvast bedankt,
dinsdag 19 februari 2008 - 14:37
Pieter

Pieter

Hoi,
Dat zijn beide Euphorbia's. Die eerste is een Euphorbia lactea cristata en die tweede de Euphorbia resinifera.
Die witte druppel is omdat je met een wondje zit op je plant, dat is het sap die eruit komt. Euphorbia wordt niet voor niets wolfsmekt genoemd. Lat wel op met dat sap, het is zeer giftig.
dinsdag 19 februari 2008 - 14:40
Jipken

Jipken

Hoi,
Dat zijn beide Euphorbia's. Die eerste is een Euphorbia lactea cristata en die tweede de Euphorbia resinifera.
Die witte druppel is omdat je met een wondje zit op je plant, dat is het sap die eruit komt. Euphorbia wordt niet voor niets wolfsmekt genoemd. Lat wel op met dat sap, het is zeer giftig.



aha thx ,mag ik dat wit sap in mijn schoonmoeder hare thee doen ?
dinsdag 19 februari 2008 - 14:47
maurice2

Maurice2

jipken

is niet alleen giftig, maar wanneer het in uw ogen komt kan het blindheid veroorzaken.
indien u van uw schoonmoeder wilt af zijn kunt u het altijd eens proberen, laat het resultaat maar weten
er zijn er mischien nog die dat willen
dinsdag 19 februari 2008 - 15:58
Alain1

Alain1

Ik denk dat ze het wel zal smaken dat er van die witte pap in haar thee is ... bitter!
dinsdag 19 februari 2008 - 17:17
cactelders

Tekst aangepast

Cactelders

Nen ferme lactea ,is die op eigen poten???Heb al ne keer of 4 een lactea-cristata vorm aangeschaft maar heb er nu nog geen ! Die planten haten mij waarschijnlijk , het kan natuurlijk ook zijn dat mijn éérste schoonmoeder gelijk heeft en dat ik echt een domme jongen ben !!!!!!
dinsdag 19 februari 2008 - 17:29
stekeltje

Stekeltje

Nen ferme lactea ,is die op eigen poten???Heb al ne keer of 4 een lactea-cristata vorm aangeschaft maar heb er nu nog geen ! Die planten haten mij waarschijnlijk , het kan natuurlijk ook zijn dat mijn éérste schoonmoeder gelijk heeft en dat ik echt een domme jongen ben !!!!!!

Idem hier,altijd binnen de korste keren rot, en toch zal ik nog enen in huis te halen
dinsdag 19 februari 2008 - 17:45
Maartendev1

Maartendev1

Maar waarom niet een lage enting uitvoeren, en de onderstam een beetje weg werken?

Groet Maarten
dinsdag 19 februari 2008 - 20:46
Paquita

Tekst aangepast

Paquita

jipken

is niet alleen giftig, maar wanneer het in uw ogen komt kan het blindheid veroorzaken.
indien u van uw schoonmoeder wilt af zijn kunt u het altijd eens proberen, laat het resultaat maar weten
er zijn er mischien nog die dat willen



Onze ervaring met euphorbia : toen we vorig jaar in het voorjaar gingen wieden in de rotstuin , kreeg
mijn echtgenote een regendruppel die in een bloeiende winterharde euphorbiabloem stond in haar oog .
Waarschijnlijk bevatte die druppel stuifmeel van deze bloem .....
Na 15 minuten zijn we , ondanks veel naspoelen met water , in allerheil naar de urgentiedienst van
Gasthuisberg in Leuven gerend . Na intensieve verzorging heeft het een week geduurd voordat haar
oog terug volledig in orde was . Dus , heb je ooit iets voor met euphorbia , ga er niet eerst een nachtje
over slapen !!
dinsdag 19 februari 2008 - 20:59
Jipken

Jipken

Nen ferme lactea ,is die op eigen poten???Heb al ne keer of 4 een lactea-cristata vorm aangeschaft maar heb er nu nog geen ! Die planten haten mij waarschijnlijk , het kan natuurlijk ook zijn dat mijn éérste schoonmoeder gelijk heeft en dat ik echt een domme jongen ben !!!!!!



Hey stadsgenoot,

Wat bedoel je met "is die op eigen poten" ?

dit is een zijaanzicht foto

[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 19 februari 2008 - 22:56
cactelders

Cactelders

Ha je komt uit de buurt !!!Dat pleit niet in je voordeel hoor want Pieter woont ook in Uw buurt ( Staat er nog steeds prikkeldraad rond jullie gemeente gespannen ?)
Ik bedoelde eigen wortels of geénte ,diegene die ik had waren allemaal geént !!!
woensdag 20 februari 2008 - 09:10
jabaderks@hetnet.nl

[email protected]

Ik heb een geënte. Het doet het prima! Alleen wordt ie topzwaar en kan ie eigenlijk niet los staan. Kan ik dat oplossen?
dinsdag 13 oktober 2015 - 22:36
Paronoto

Paronoto

Gooi die blauwe maar weg of geef hem aan uw schoonmoeder Velen laten zich eerder verleiden door de "verpakking" en weten nadien geen raad meer met de INHOUD.....

Weg met dat blauwe spul en verpot uw plant in een gewone stenen of lichte "ordinaire" zwart plastieken bloempot. Vier cm breder dan de breedte van uw plant.

woensdag 14 oktober 2015 - 21:02
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).