menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Een updatetje

Ga naar meest recente reactie

DieTerXz

DieTerXz

Hoi allemaal

Het is lang geleden dat ik nog iets van mij heb laten horen, omdat het zo druk is geweest. Daarom dit mailtje.

Voor degenen die het vergeten zijn: oktober vorig jaar heb ik beslist om in de VS paleontologie te gaan studeren (4 jaar, kom iedere zomer af). Om dat te kunnen doen moest ik allerlei toelatingstesten enzo afleggen en een selectie ondergaan.

Nu is het allemaal in orde. Ik ga studeren aan Montana State University (in Bozeman, MT). Ik zat in het 99ste percentiel op mijn testen en daar ben ik best wel trots op.

Het ingangsexamen was niet het grootste probleem, maar wel het geld. Ik had me dan ook ingeschreven voor beurzen voor internationale studenten aan de universiteit. Eerst had ik $15.000 per jaar gekregen door mijn scores op mijn toelatingstesten, maar ik had me ook ingeschreven voor de Presidential Scholarship (een volledige beurs voor alle kosten). Ergens in februari lieten ze mij weten dat ik geselecteerd was voor een finaleplaats en dat ik voor een interview naar de universiteit moest komen. Dat heb ik dus ook gedaan en ik heb daar een fantastische tijd beleefd en mijn eerste contacten gelegd.

Op het einde van het interview daar (voor een comité die me allerlei vragen stelden) hebben ze me verteld dat ik de beurs zou krijgen en ik heb ze dan ook (er waren er 15 voor 12000 studenten). Ik ben daar wel de enige Belg en de enige buitenlander met de beurs.

Uiteraard heb ik verteld over mijn hobby's (ze wisten er al van door mijn essays) en dan in het speciaal over succulenten! Heb er helaas geen cactussen gezien (hoewel ik er wel naar gezocht heb).

Mijn professor paleontologie is Jack Horner (adviseur voor de Jurassic Parkfilms) en de univ. is dan ook de beste voor paleontologie die je kan vinden. Het paleomuseum van universiteit (Museum of the Rockies) is ook heel bekend en ik heb daar al een job gekregen.

Daarnaast heb ik onlangs ook mijn visum gekregen via de ambassade en nu ben ik klaar om te vertrekken. Ik vertrek op 30 juli. Eerst een maand opgravingen doen via het museum en dan begint het schooljaar.

Binnenkort (na de examens) ga ik dus mijn planten verkopen die ik nog heb via het forum en dan wordt het tijd om mijn koffers te pakken. Ik vind het wel jammer dat ik tijdelijk moet stoppen met te kweken, want het is echt een passie geworden. Een groot voordeel is wel dat wanneer ik weer opnieuw begin, ik niet opnieuw dezelfde beginnersfouten ga maken (wel nieuwe natuurlijk :P).

Ik zal jullie geregeld wat laten weten.

Groetjes
Michiel

vrijdag 13 juni 2008 - 15:00
Angus

Angus

jah,

ik wist dit uiteraard al en heb reeds enkele planten geadopteerd
we gaan u natuurlijk missen (in mijn geval ben ik de de enige leeftijdsgenoot aan deze kant van het land die ik heb kunnen besmetten met het sukkulenten-virus kwijt)

en doet dat daar nog goed in Booozeman éh!
vrijdag 13 juni 2008 - 15:07
jumperke

Jumperke

Hey,

Leuk dat het goed verloopt met de studie's!
En het is zoals je zegt,na die 4 jaar kan de verzameling terug opgebouwd worden hé!
Ik dacht dat U al in Amerika zat!

jerko
vrijdag 13 juni 2008 - 15:12
Harry54

Harry54

Michiel, zo te horen krijg je de tijd van je leven!
Veel succes en plezier (en af en toe ook nog wat studeren natuurlijk)
groet Harry
vrijdag 13 juni 2008 - 15:13
kurt

Kurt

Michiel,

Jouw bericht vol belangstelling zitten lezen. Wat een resultaten. Je mag er inderdaad best zeer trots op zijn.
Ik ben er dan ook van overtuigd dat we later nog van jou zullen horen.

Alvast heel veel succes en een aangename en leerzame periode toegewenst.

Vele groeten,
Kurt
vrijdag 13 juni 2008 - 15:47
AndreV

AndreV

Michiel, van harte gefeliciteerd. Dit wordt DE tijd van je leven jong. Profiteer er ten volle van en verder alle succes gewenst met je studie.
Als Spielberg in de toekomst een Belgische adviseur krijgt voor zijn Jurassic films zien we je misschien nog wel terug op de Oscaruitreiking.
Veel plezier en tot wederhoren
Andre
vrijdag 13 juni 2008 - 16:12
cactelders

Cactelders

Michiel ga ervoor jong en wees maar best fier op jezelf ! Ik gooi jullie tweeén altijd op een hoop , en pas vorige week nog hebben Willy Nysen en ik het over U gehad en heeft hij me met de soeplepel uitgelegd wie van de twee wie is ! Michiel ,Gunther , Dieter ,Angus ........... maak het me gemakkelijk wie vertrekt er nu naar de V.S. de linkse of de rechtse ??????? mét of zonder bril???????
[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 13 juni 2008 - 16:54
kurt

Kurt

Michiel ga ervoor jong en wees maar best fier op jezelf ! Ik gooi jullie tweeén altijd op een hoop , en pas vorige week nog hebben Willy Nysen en ik het over U gehad en heeft hij me met de soeplepel uitgelegd wie van de twee wie is ! Michiel ,Gunther , Dieter ,Angus ........... maak het me gemakkelijk wie vertrekt er nu naar de V.S. de linkse of de rechtse ??????? mét of zonder bril???????
[afbeelding verwijderd niet-https]


Als ik me niet vergis de jongen zonder bril.
vrijdag 13 juni 2008 - 16:57
jumperke

Jumperke

Ik pijs dat die met brilletje vertrekt,of heb ik het mis????

jerko
vrijdag 13 juni 2008 - 16:58
maurice2

Maurice2

dirk

het is die met bril op die naar amerika vertrekt hoor en michel =dieter hier op forum
vrijdag 13 juni 2008 - 18:30
DieTerXz

Tekst aangepast

DieTerXz

Ondertussen zonder bril, maar degene met het bruine haar dus inderdaad.
vrijdag 13 juni 2008 - 18:53
kaktuskid

Kaktuskid

Michiel,
Proficiat met uw beurs en met de behaalde resultaten
enn.. moest ge ooit een fossiele cactus opgraven, laat het maar weten,

grt Eddy
vrijdag 13 juni 2008 - 18:54
Alain1

Alain1

Reeds een dikke proficiat met wat u reeds behaald hebt! Doe zo verder en zoals je zegt, laat ons af en toe iets weten.
zaterdag 14 juni 2008 - 00:21
Pieter

Pieter

Ik wens je daar veel succes toe en alvast een dikke proficiat met je prachtige resultaten en het behalen van je beurs!!!
zaterdag 14 juni 2008 - 12:37
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).