menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Probleempje winterverblijfplaats.

Ga naar meest recente reactie

matteke

Matteke

Ik heb nu 2 weken de temperatuur s'nacht en overdag van mijn winterverblijfplaats voor mijn cactussen gemeten. Ze zouden voor een te komen staan. S'nacht wordt het er 8 graden als het 1 graden buiten is. Maar overdag als de zon fel is (zoals gisteren en vandaag) stijgt de temperatuur tot 23 a 24 graden. Ik denk dat die warme temperaturen een probleem zullen vormen zodat ik volgend jaar geen bloemen in mijn cactussen heb . Of komt het wel goed? Alvast bedankt voor de antwoorden.
dinsdag 28 oktober 2008 - 10:10
fastmario

Fastmario

kan daar over dag niets even open gezet worden?
dinsdag 28 oktober 2008 - 10:38
Pieter

Pieter

Waar overwinter je ze? In huis? In een serre? Wat meer info graag.
dinsdag 28 oktober 2008 - 13:48
matteke

Matteke

Het is een volière. Geen verwarming maar wel geïsoleerd. Er staan 5 grote ramen in naar het zuid-oosten gericht.
dinsdag 28 oktober 2008 - 17:08
Pieter

Pieter

Geen verwarming? Dan heb je zeker vorstproblemen hoor tijdens de winter! Enkele donkere dagen met vorst en je hebt ijscactussen.
dinsdag 28 oktober 2008 - 17:37
matteke

Matteke

Sorry ik bedoel dat er geen CV is. Maar er is wel een noodverwarming als het onder de 3 graden komt.
dinsdag 28 oktober 2008 - 19:09
matteke

Matteke

Deze nacht heeft het hier op de Nijlense bodem -2 graden gevrozen. En de minimumtemperatuur bedroeg toen 7.1 graden. Nu heb ik ook een oplossing voor de hitte overdag. Ik heb de cactussen wat meer naar achter verschoven zodat ze niet meer volledig zonlicht krijgen.
woensdag 29 oktober 2008 - 16:35
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).