menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

BUSREIS 16 mei 2009

Ga naar meest recente reactie

Alain1

Alain1

Niettegenstaande de leden van de stuurgroep de ganse reis eerst zullen testrijden willen we alvast de sluier rond het gebeuren opheffen. De testrit gebeurt op 6 februari en pas daarna zal het traject definitief zijn. De autobusmaatschappij vraagt reservatie 6 weken voor het afreizen daarom beginnen we er nu al aan en sluiten we de inschrijvingen af op 1 april 2009. Op die datum moeten we 40 inschrijvingen hebben want dat is het aantal waarop onze onkosten zijn berekend.

Het traject voor ZATERDAG 16 MEI is als volgt gepland (quasi definitief):

• 06u30 vertrek te Gentbrugge P&R: Land van Rodelaan

• 07u10 aankomst Borgerhout opstapplaats: Scandic hotel / onderweg plaspauze 20 minuten.

• 08U50 aankomst Reeuwijk, Dunantlaan: GOUDSE CACTUSBEURS opent om 09u00 en herbergt verschillende standhouders. Om 10u00 vertrek richting Lexmond waar we om:

• 10u30 aankomen bij kwekerij LAKERVELD, cactus & succulentkweker, met een enorme keus en een prachtige eigen verzameling. Tegen de middag wordt in de buurt een restaurant (in de prijs inbegrepen) aangedaan. Dit is één van de redenen van het belang van de testrit. Vertrek om 13u30 naar Huissen waar we om:

• 14u30 aankomen bij EPRIC, Nieuwediep 9a waar de “stichting Epric” net opendeurdag houdt met de eigen epifytencollectie en tal van andere standhouders met succulenten en orchideeën. Na een uurtje zouden we vertrekken naar Wachtendonk in Duitsland waar we om:

• 19u10 te Borgerhout aankomen om de eersten te laten uitstappen en huiswaarts te laten keren waarna de laatsten nog een 40 minuutjes op de bus blijven om rond:

• 20u00 te Gentbrugge aan te komen na een reuze uitstap en met een koffer vol nieuwe aanwinsten .

Gans dit gebeuren kan U meemaken voor 35€ p/p alles inbegrepen met uitzondering van de drank tijdens en na het middagmaal.

Ondertussen is de prijs verminderd naar 30€ (goedkopere busprijs).

Dus nu vlug reageren en storten op de rekening van de Heer Ferdinand Veeckman met het nummer: 467-0221291-24 met vermelding van het aantal personen en de opstapplaats .

“ De inrichters zijn NIET verantwoordelijk voor gebeurlijke ongevallen “

zaterdag 31 januari 2009 - 22:19
Angus

Angus

dat ziet er alvast beloftevol uit!

Ik zal er zeker bij zijn

Hierbij wil ik reeds op voorhand de stuurgroep feliciteren voor hun inzet en engagement

Dat het een fijne dag moge worden!
zaterdag 31 januari 2009 - 22:32
linkin711

Linkin711

ik wil er ook bij zijn ...mits toestemming van de begeleiding die hier rondloopt...
het ziet er alvast héél plezant én leerrijk uit

jens
zaterdag 31 januari 2009 - 22:48
Pirex

Pirex

Wel jongens,
Het is niet alleen bij de spoorwegen dat er dwarsliggers nodig zijn!
Ik wil de pret niet bederven maar:
Ik heb de gegevens van jullie ontwerp even in mijn routeplanner gegooid, en dan zie ik dat jullie die dag ruim 600 km gaan rijden, om ocharme 4 uur cactussen te kijken en te kopen. Vooral het doorstoten naar Katze (hoe sympatiek de man ook mag zijn) lijkt mij niet meteen het summum van rentabiliteit.
Als ik dit vergelijk met de reis van 2007, waar we met minder dan de helft aan kms veel meer tijd hadden om te kijken en te kopen, alle misverstanden meegeteld, dan denk ik dat het misschien de moeite loont jullie huiswerk over te doen.
Mijn gedacht!
Paul
zaterdag 31 januari 2009 - 23:49
cactelders

Cactelders

Paul , steeds naar datzelfde " gouden cactusdriehoekje " gaan is op den duur ook afgezaagd . We hadden gedacht om die streek binnen een jaar of twee terug aan te doen . Iets nieuws brengen is niet altijd eenvoudig nietwaar .
zaterdag 31 januari 2009 - 23:53
Pirex

Pirex

Dirk,
Iets nieuws brengen is niet altijd eenvoudig nietwaar
Daar ben ik het volmondig mee eens; maar op 6 juni is het bvb open dag bij Ubink (5O.OOO m2), de enige dag dat ze nog open zijn voor het publiek; kan daar niet op verder geborduurd worden? Lakerveld sowieso, want je komt er bij wijze van spreken langs, enz.
zondag 1 februari 2009 - 00:04
cactelders

Cactelders

We hadden vorig jaar beloofd om niet in examenperiodes te reizen opdat de jeugd ook van de party zou kunnen zijn . Het is een hectische periode op succulentengebied maar toch hebben we voor mei geopteerd !
Nu hebben we én een beurs, én een opendeurdag ,én een kweker ,én een gerenomeerde liefhebber plus dat er op 2 plaatsen nog eens iets te zien is voor de niet specifiek succulentenliefhebbers !
zondag 1 februari 2009 - 00:11
Dany

Dany

Jullie verdienen eerst en vooral een dikke pluim om een cactusreis te willen inrichten. Maar ik moet Pirex een klein beetje gelijk geven. Als je met 40 personen of meer maar één uur hebt op de te bezoeken plaatsen is dat bitter weinig rekening houdend met af- en opstappen, rondkijken, een babbeltje slaan met sommige standhouders, afrekenen, inpakken dan alles in de koffer v/d bus steken soms nog 50 of 100 meter te voet moeten lopen dan is één uur heel weinig. Ik heb de beurs van Gouda nog bezocht in de jaren 90 en dat was toen de moeite waard als dat nog van het zelfde niveau is zou ik zeggen 1,5 uur, Lakerveld ook 1,5 uur daar is veel te zien, Katze is te doen in 1 uur en Epric ken ik niet. Je mag ook geen enkel probleempje hebben op de weg. Als jullie de testrit doen denk eraan dat het een groot verschil is tussen 4 en min. 40 personen en dat jullie met een auto rijden en dat de reis met een bus is. Wat ga je doen als we een kwartier of een half uur te laat toekomen in Gouda, gaan jullie dan dat uur halveren?
zondag 1 februari 2009 - 10:01
cactelders

Cactelders

We hadden het reeds in de tekst opgenomen Dany dat alles definitief wordt na de testrit . De enige reden waarom het nu al op het forum staat is tijdsgebrek wegens de deadline met de busmaatschapij . We hebben daar trouwens de tijd voor omdat er s'middags één uur speling is , en er s'avonds niemand om 8 uur in bed moet !
zondag 1 februari 2009 - 10:09
Wiebe

Wiebe

Een interessant en afwisselend programma! Als organisator van onze jaarlijkse clubreis weet ik hoe lastig het is om een interessant programma samen te stellen zonder dat je elk jaar dezelfde kwekers bezoekt. Omdat het aantal kwekers bovendien afneemt wordt dat steeds lastiger! Ik heb dan nog het voordeel dat we met een kleine groepje mensen eventueel nog bij particulieren terecht kunnen.

Dirk schrijft: "er s'avonds niemand om 8 uur in bed moet". Ik zou mij daarom voor kunnen stellen dat je de reis afsluit met gezamenlijke maaltijd en tussen de middag iedereen vraagt om een lunchpakketje mee te nemen (of is dat typisch iets voor ons zuinige hollanders?). Dat kun je in de bus nuttigen waardoor je meer tijd overhoudt voor de bezoeken.

Wiebe
zondag 1 februari 2009 - 10:31
Ferdinand

Ferdinand

Ik zou mij daarom voor kunnen stellen dat je de reis afsluit met gezamenlijke maaltijd en tussen de middag iedereen vraagt om een lunchpakketje mee te nemen (of is dat typisch iets voor ons zuinige hollanders?)

Inderdaad Wiebe. Wij Vlamingen ( Bourgonderiers) nemen liefst 's middags een lekker maal en dat met de ganse groep. Tevens een uitstekende gelegenheid om met veel mensen van het forum rechtsreeks in contact te komen. Onze ervaringen uit vorige jaren leert ons dat dit gewaardeerd word.
zondag 1 februari 2009 - 10:53
Pieter

Pieter

Wat de bezoektijden betreft, de voorbije jaren waren er evenveel deelnemers en ik dacht dat de bezoektijden ook een uur waren he. Wel bij Grootscholten bv zijn daar toch geen problemen geweest met die bezoektijd... Let wel, niet iedereen koopt planten hé, pakweg de helft van de bus zijn partners, familie, ... van liefhebbers die dus geen rij aan de kassa vormen...
zondag 1 februari 2009 - 10:57
matteke

Matteke

Ik zal waarschijnlijk niet meekunnen Mijn zus heeft dan haar communiefeest... Dus waarschijnlijk geraak ik niet in Borgerhout.
zondag 1 februari 2009 - 13:38
Angus

Angus

Zoals ondertussen ook reeds vermeld is geweest is er dit keer rekening gehouden met de studerende succulentenliefhebbers op dit forum.
Mits dit de opdracht van de stuurgroep er blijkbaar heel wat moeilijker op maakt apprecieer ik het enorm dat er aan ons gedacht is
zondag 1 februari 2009 - 16:02
AlainFSD

AlainFSD

Ik zal moeten toveren om op het werk aan een verlofdag te geraken maar schrijf mij toch maar in. Duim omhoog om eindelijk rekening te houden met de jongeren en hun examentijd te ontzien. Niet vergeten dat het verse cactusbloed van bij die gasten zal moeten komen en niet van ons, oude knarren. Na een jaar valt er sowieso veel bij te praten met de busgenoten, neen ?

mvg,

Alain
maandag 2 februari 2009 - 03:53
cactelders

Cactelders

That's the spirit Alain .
maandag 2 februari 2009 - 09:50
cactelders

Cactelders

Hier een link naar de reis van vorig jaar !Een paar fotos zijn niet van mij :
http://picasaweb.google.com/ex4roses/31MeiForumuitstapTEMPORARYMAP#
maandag 2 februari 2009 - 10:17
stekeltje

Stekeltje

Dat ziet er goed uit.
Eens een andere kant op.
Voor mij mag er in elke serre ook wat meer tijd voorzien worden (dat zal niemand verwonderen zeker?)
En nu hopen op een volle bus.
maandag 2 februari 2009 - 10:52
clubbrugge

Clubbrugge

Beste mensen,

Mogen we van geluk spreken dat er nog mensen zijn DIE WILLEN een reis samensteken.
Moest het voor iedereen zijn eigen zegje worden dan gaat een busreis ZEKER NOOIT DOOR!!!

Mensen steken een programma in elkaar, maken er uren op voorhand tijd voor,een schitterende dag, dan moet je maar maken dat je er wat vlugger door gaat.

Het is tenslotte toch iets om veel te zien, dus geef je ogen de kost, koop iets vlugger, praat in da autobus ipv ter plaatse, zo zal je zien dat er overal tijd genoeg voorzien is.

Ikzelf zit niet in de organisatie, maar mensen een PLUIM VOOR DE INZET.
En zij die niet meegaan, spijtig.
Nicolas
maandag 2 februari 2009 - 12:31
jumperke

Jumperke

Zoals een eindje geleden gezegd mag ik mee!
Het programma ziet er alvast heel leuk uit!
Ik kijk er al naar uit!

jerko
dinsdag 3 februari 2009 - 08:15
succulentimon

Succulentimon

weet iemand of Katze een website heeft?
dinsdag 3 februari 2009 - 11:39
maurice2

Maurice2

weet iemand of Katze een website heeft?

neen die heeft geen website. deze persoon heeft wel een prachtige collectie
dinsdag 3 februari 2009 - 12:11
micraracer

Micraracer

Een heel mooi initiatief .ik zou heel graag meegaan maar welke opstapplaats zou voor mij t beste zijn,ik kom namelijk uit Horst dat ligt in limburg Nederland. Mischien dat we dan wel met twee personen komen opdagen.Voor mij mag t trouwens ook nog wel een plaatsje minder zijn om te bezoeken ,dit om de tijd wat meer variabel te kunnen maken.Al met al alvast veel geluk met de voortzetting van de organisatie ik hoor nog wel.



Gr Mart.
dinsdag 3 februari 2009 - 12:21
Pirex

Pirex

deze persoon heeft wel een prachtige collectie

idd

C&S Algemeen

dinsdag 3 februari 2009 - 12:25
clubbrugge

Clubbrugge

Dat hoor en zie ik graag, anthousiasme onder de forummensen.
We zien wel waar we geraken en wat we kunnen bezoeken.
Het initiatief van de stuurgroep is alvast optimaal, laten we dus zorgen dat we er massaal op ingaan om een leuke en zienswaardige dag tegemoet kunnen gaan.
Kritiek is altijd gemakkelijk, maar leer eruit, organiseer zelf eerst iets, en spreek dan, je zal wel zien dat alles niet zo gemakkelijk verloopt zoals gehoopt.

Aan alle^positieven schrijf in!!!
Nicolas
dinsdag 3 februari 2009 - 13:37
linkin711

Linkin711

gevraagt aan mijn begeleiding en, ik mag mee !!
dinsdag 3 februari 2009 - 17:01
cactelders

Cactelders

"gevraagt aan mijn begeleiding en, ik mag mee !! "

Die hebben nu eens 5 minuten sjans zie !
dinsdag 3 februari 2009 - 18:50
linkin711

Linkin711

al mijn begeleiders zijn vrouwen ....

die zijn nogal gemakelijk te beinvloeden hé


maar euhm had een PM naar alain1 gestuurd maar heb nog steeds geen antwoord gekregen ....hij zou naar mijn begeleiding moeten bellen om alles te regelen ...
moet aangevraagt worden om naar het buitenland te gaan.

dinsdag 3 februari 2009 - 20:45
clubbrugge

Clubbrugge

Fijn linkin, zo zie je maar, de jeugd van tegenwoordig.
dinsdag 3 februari 2009 - 21:25
Alain1

Alain1

@ linkin 77998847895487:

ik heb geen mail van u ontvangen ... nog eens proberen.
dinsdag 3 februari 2009 - 21:43
linkin711

Linkin711

ik heb net een PM verstuurd
dinsdag 3 februari 2009 - 21:57
Alain1

Alain1

Jens,

ik heb uw mail ontvangen en ik zal voor u het onderste uit de kan halen zodanig je ons kan vergezellen en er een fijne dag u te wachten staat .... mits respons van de nodige instanties.
dinsdag 3 februari 2009 - 22:20
linkin711

Linkin711

hartelijk dank,
ik kijk er al naar uit om eens een paar andere cactusverzamelaars te ontmoeten
woensdag 4 februari 2009 - 16:25
cactelders

Cactelders

Jens tis raar volk hoor , bezint voor je begint !
woensdag 4 februari 2009 - 16:32
linkin711

Linkin711

haha eenmaal erin nooit meer eruit...

goe geprobeert

woensdag 4 februari 2009 - 16:35
Alain1

Alain1

@ Linkin7745895536 :

Jens, van mij mag je mee en uw begeleiders zeggen dat ook
Je kan ze misschien overhalen om mee te gaan op reis.
woensdag 4 februari 2009 - 18:41
linkin711

Linkin711

Ze hebben me het verteld.
Ik heb ze net proberen over te halen ,
maar ja je weet hé vrouwen zijn koppig !!

woensdag 4 februari 2009 - 18:46
clubbrugge

Clubbrugge

Graag allemaal serieus he, ey kabouter plop en of piet piraat.
Nu iedereen die mee wil gaan, laat je ens zien enof horen.
Zoals je weet moeten de mensen aan min. 40 personen komen.
Schrijf in: en ik weet het zelf niet 100%, maar een onvertelijke dag zal het zijn.
Nicolas
woensdag 4 februari 2009 - 19:16
215266

215266

het lijkt me leuk om er eens heen te gaan, alleen dat zit er dit jaar in ieder geval niet in, misschien in een van de komende jaren...
cactussen zijn niet mijn favorieten, want dat is bij mij toch echt de amaryllis.
maar het lijkt me toch leuk om er een keer bij te zijn. dit jaar gaat niet i.v.m. examens.

ik heb die foto's bekeken van die link die een aantal berichten hierboven geplaatst stond. ik heb hier totaal geen verstand van, maar word er niet veel gevraagd voor die cactussen???

ik zag volgens mij een foto waar er meer dan 100 euro gevraagd werd voor een cactus. nee, geef mij dan maar een amaryllis
gladiolen zijn trouwens ook goed

iedereen veel plezier op die beurzen.
vrijdag 6 februari 2009 - 16:59
Angus

Angus

@215ennogenkelegetallen:
moesten er voor alle cacti 100 euro/stuk gevraagd ende betaald worden dan zaten er hier wel enkele millionairs tussen

Voor enkele euro's kan je zowat overal mooie planten kopen en zelf het plezier beleven van het kweken ervan.
Natuurlijk kan je vaak op diezelfde plaatsen ook planten van 100(en) euro(s) betalen maar dat kies je zelf hé
zaterdag 7 februari 2009 - 19:57
micraracer

Micraracer

Hoi Alain 1 ik heb je net een PM gestuurd over die busreis en wacht op antwoord.
woensdag 11 februari 2009 - 14:26
Alain1

Alain1

Hoi Alain 1 ik heb je net een PM gestuurd over die busreis en wacht op antwoord.
Micraracer, PM is verstuurd naar u.
woensdag 11 februari 2009 - 17:12
AlainFSD

AlainFSD

Voila, geld overgeschreven, nu jullie nog
Verlof is onbetaalbaar, dus we zien wel of het lukt.

Alain
vrijdag 13 februari 2009 - 00:07
jumperke

Jumperke

Mijn overschrijving is gisteravond ook gebeurd!

jerko
vrijdag 13 februari 2009 - 12:29
linkin711

Linkin711

mijn overschrijving heb ik maandag al gedaan!!


jens
vrijdag 13 februari 2009 - 13:18
cactelders

Cactelders

En ikke daarnet .
vrijdag 13 februari 2009 - 13:24
DieTerXz

DieTerXz

Ik zal het ook deze avond nog in orde brengen!
vrijdag 13 februari 2009 - 14:39
stekeltje

Stekeltje

ikke heb ook betaald.
vrijdag 13 februari 2009 - 17:01
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).