Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
tleven op aarde kent vele vormen.
dank zij tinternet kunnen we zoveel dingen zien die we anders nooit zouden zien.
dan vraag ik me soms af wat "ze" op de maan gaan zoeken? er is zoveel op "onzen" bol te vinden of nog niet ontdekt en reeds in gevaar.
moest ik multimiljonair zijn, ik reisde de wereld rond en ik kwam alleen nog in de lente eens naar belgie. die stomme winter met zen korte dagen, die natte gure herfst, en die doefe zomer beginnen hier men keel uit te hangen. ik ben hier al maanden aant aftellen op lange dagen en op zachte temperaturen aant wachten.
tis precies op een ander allemaal veel mooier.
op dit moment zou ik zelfs een weekje woestijn zien zitten, die winter blijft maar duren
Prachtig Dirk! Roept goede herinneringen bij mij op. Ik wil terug! Meest opvallende plantje dat ik zo tegenkwam was Euphorbia hadramautica: mijn japans (?) is te slecht maar ik had nog niet gehoord dat deze soort op Socotra voorkomt.
Het staat er nochtans onder geschreven hoor ; waarschijnlijk ook fotos van Jemen ( vasteland ) tussen .
Ben je vorig maal aan Dendrosicyos socotrana-zaad geraakt ginder ?
Daar zoek ik nu op het ogenblik naar .
Die verwittigingsmails ervaar ik eerder als storend ik ben dus blij dat ze er niet meer zijn . Ik vergat steeds af te vinken ( goed geschreven ?) Ik kijk steeds naar de kleurverandering op de cactusafdeling zo weet ik wat ik nog moet bekijken .
In rock crevices we spot Euphorbia hadramautica, which we had also seen on the Yemen mainland, but here it is considerably smaller, reaching barely 5 cm.