Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Vandaag in bloei deze Mammillaria longiflora. Een oude geslachtsnaam voor deze plant is Krainzia. De soort doet met zijn lange bloemen zijn naam eer aan!
De bloemen bloeien ongeveer 14 dagen.
Mam. stampferi behoort ook bij de Longiflorae-groep . En voor de liefhebbers die nog zaden moeten bestellen , de zaden van M. longiflora behouden hun kiemkracht meerdere jaren.
vind de Mammillaria's erg mooi, schitterend zoals ze bloeien zoals ook op de foto
ben ze alleen nog nergens in de buurt tegen gekomen, zelf kweken kan ik nog niet ,laat ik het zo zeggen heb er geen spullen voor dus heb het nog niet maals geprobeerd.
Mammillaria is een groot en erg divers geslacht. Zowel het uiterlijk van de planten als de bloei is erg divers. In cultuur zijn sommige soorten erg eenvoudig terwijl andere soorten erg lastig te kweken zijn. De door mij getoonde soort is niet de makkelijkste (vochtgevoelig). Ik denk dat je bij bijna iedere aanbieder van cactussen wel Mammillaria's tegen kunt komen. Binnenkort beginen de beurzen weer en daar zul je zeker ook Mammillaria's tegen komen.
erg mooi vind ik ook de mammillaria's die zo'n soort euh.. "kroon" van bloemen hebben (om het zo maar even te omschrijven). Welke soort(en) zijn dat en hoe zijn die te houden?
De meeste Mammillaria-soorten vormen een dergelijke krans van bloemen. Het noemen van soorten is daarom niet zinvol. Als je wat tijd over hebt, kun je ens op de volgende site gaan rondkijken: http://www.mammillarias.net/gallery/
Op zaterdag 30 mei en zondag 31 mei is er een Opendeurweekend bij Joris Callebert te Oostkamp. Nog altijd lid van de werkgroep Mammillaria. De meeste planten zijn Mammillarias, van zaailingen tot planten van bijna 30 jaar oud. Oude naamsoorten maar ook de nieuwere soorten.
Dus als je bijna heel het gamma Mammillarias wil zien ............