menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mammillaria longiflora

Ga naar meest recente reactie

Wiebe

Wiebe

Vandaag in bloei deze Mammillaria longiflora. Een oude geslachtsnaam voor deze plant is Krainzia. De soort doet met zijn lange bloemen zijn naam eer aan!

Wiebe

C&S Algemeen

zondag 1 maart 2009 - 12:24
Wiebe

Wiebe

En hierbij de bloem van wat dichterbij.

C&S Algemeen

zondag 1 maart 2009 - 12:25
Opuntia

Opuntia

Prachtige bloem Wiebe, lijkt wel fluoriserend.
zondag 1 maart 2009 - 12:53
succulentimon

Succulentimon

magnifico!!
zondag 1 maart 2009 - 13:49
Thuja49

Thuja49

[afbeelding verwijderd niet-https]
PRACHTIG !!!

groetjes
thuja
zondag 1 maart 2009 - 16:43
matteke

Matteke

Erg mooi !
zondag 1 maart 2009 - 17:39
Bartolomeus

Bartolomeus

De bloemen bloeien ongeveer 14 dagen.
Mam. stampferi behoort ook bij de Longiflorae-groep . En voor de liefhebbers die nog zaden moeten bestellen , de zaden van M. longiflora behouden hun kiemkracht meerdere jaren.

lid van de Mammillaria werkgroep Vlaanderen.
maandag 2 maart 2009 - 10:44
linkin711

Linkin711

zeer mooie bloem!!

jens
maandag 2 maart 2009 - 14:36
traumaheli

Traumaheli

vind de Mammillaria's erg mooi, schitterend zoals ze bloeien zoals ook op de foto

ben ze alleen nog nergens in de buurt tegen gekomen, zelf kweken kan ik nog niet ,laat ik het zo zeggen heb er geen spullen voor dus heb het nog niet maals geprobeerd.
woensdag 4 maart 2009 - 18:51
Wiebe

Wiebe

Mammillaria is een groot en erg divers geslacht. Zowel het uiterlijk van de planten als de bloei is erg divers. In cultuur zijn sommige soorten erg eenvoudig terwijl andere soorten erg lastig te kweken zijn. De door mij getoonde soort is niet de makkelijkste (vochtgevoelig). Ik denk dat je bij bijna iedere aanbieder van cactussen wel Mammillaria's tegen kunt komen. Binnenkort beginen de beurzen weer en daar zul je zeker ook Mammillaria's tegen komen.

Wiebe
woensdag 4 maart 2009 - 19:46
traumaheli

Traumaheli

het exemplaar op jou foto is erg mooi

erg mooi vind ik ook de mammillaria's die zo'n soort euh.. "kroon" van bloemen hebben (om het zo maar even te omschrijven). Welke soort(en) zijn dat en hoe zijn die te houden?
woensdag 4 maart 2009 - 21:18
Wiebe

Wiebe

De meeste Mammillaria-soorten vormen een dergelijke krans van bloemen. Het noemen van soorten is daarom niet zinvol. Als je wat tijd over hebt, kun je ens op de volgende site gaan rondkijken: http://www.mammillarias.net/gallery/

Wiebe
woensdag 4 maart 2009 - 23:03
traumaheli

Traumaheli

das een mooie site, bedankt
donderdag 5 maart 2009 - 09:02
Bartolomeus

Bartolomeus

Op zaterdag 30 mei en zondag 31 mei is er een Opendeurweekend bij Joris Callebert te Oostkamp. Nog altijd lid van de werkgroep Mammillaria. De meeste planten zijn Mammillarias, van zaailingen tot planten van bijna 30 jaar oud. Oude naamsoorten maar ook de nieuwere soorten.
Dus als je bijna heel het gamma Mammillarias wil zien ............

Groetjes,
donderdag 5 maart 2009 - 11:26
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).