Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Beste liefhebbers, ik heb dit voorjaar een assortiment epi's gekocht bij kwekerij Haage kakteen. Tot nu toe ben ik zeer tevreden met de vooruitgang die ze geboekt hebben. Hoe overwinter ik ze volgens jullie het best?
Ik heb ze vorige week alvast naar binnen gehaald, het is hier toen 2 keer onder de 0 gegaan. Ze staan nu in een onverwarmde kamer annex rommelkot. Geef ik ze nu nog best water of laat ik ze kurkdroog staan? Moet ik ook ergens rekening houden met een minimumtemperatuur of is vorstvrij overwinteren genoeg?
De mijne overwinteren in de serre op 10 graden en krijgen nu geen water meer tot
dat ze knoppen beginnen te maken. Staan nu wel onder de tabletten en komen bij mij naar boven als ik knopvorming zie ,dan begin ik opnieuw water te geven. ik zou ze toch niet onder de 7 graden laten komen als ik u was
Ik veronderstel dat het in die kamer niet onder 7 graden komt, als het echt vriest dan draaien we daar de verwarming toch wat open, kwestie van geen gesprongen buizen...
De epi's hebben blijkbaar ook niet veel licht nodig? Ze staan momenteel onder het venster, redelijk in het licht maw. Best wat donkerder zetten?
Ik zou ze aan het venster laten staan hoor. En inderdaad aan de droge kant houden, maar af en toe eens sproeien kan geen kwaad, kwestie van ze niet helemaal te laten uitdrogen. Ze zouden dat wel overleven, maar de bloei zou gehypothekeerd worden.
Inderdaad. In een serre kunnen die denk ik wel een winter droog blijven, in een onverwarmde huiskamer is dat al iets anders door de lagere vochtigheid.