menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bladvernieuwing argyros dinters

Ga naar meest recente reactie

TomJ

TomJ

In een ander topic (lithops verpotten) was de vraag gesteld hoe het zat met het vervellen bij argyroderma en dinteranthus.

Dinteranthus volgt in regel de cyclus van lithops.
Dus de meeste zijn nu volop bezig hun nieuw blad te vernieuwen zoals zichtbaar op de foto en eens dit gebeurd is, wensen ze water.

Groetjes,
Tom

C&S Algemeen

zondag 11 april 2010 - 14:29
TomJ

TomJ

Ook argyroderma is nu hun nieuw bladpaar aan het vormen, maar bij hen gebeurt dit aan het einde van hun groeiseizoen. Dwz, eens ze hun oude bladpaar hebben geconsumeerd, is het water geven nog niet aan de orde. Pas in augustus krijgen mijn planten meer dan een uitzonderlijke mist. De zaailingen vervellen iets vroeger dan de oudere planten. Maar ze kunnen vanaf 1 jaar oud al dezelfde omstandigheden aan.

Groetjes,
Tom

C&S Algemeen

zondag 11 april 2010 - 14:33
snah

Snah

Hallo Tom,
Ik heb ook een aantal Argyroderma's en Lithops maar geef deze gewoon vanaf maart met enige regelmaat water zonder schadelijke gevolgen.
Ook het wortelgestel is prima
Ik heb op dit moment een tachtig zaailingen staan van een jaar oud die heb ik vorige week verspeend en gewoon water gegeven maar zo werk ik al 20 jaar met dit soort planten.
Is die rust echt zo noodzakelijk of zouden de planten zich aanpassen aan mijn gedrag?
Groet Hans
zondag 11 april 2010 - 14:42
snah

Snah

sorry twee keer verzonden
zondag 11 april 2010 - 14:42
TomJ

TomJ

Voor lithops en dinteranthus is dit niet schadelijk. Bij argyroderma kan dit zorgen voor zwakkere planten, barsten in bladeren (wegens meer water dan ze eigenlijk wensen) en het verhinderen van de bloei aan het einde van de herfst.
Maar als jij ermee succes hebt, dan zou ik gewoon verder doen. Ik geef gewoon advies wat voor de meeste mensen de kans op succes het grootst maakt.

Groetjes,
Tom
zondag 11 april 2010 - 15:14
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).