Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
ik weet het, 't zal geen wereldnieuws zijn, maar ik vond dit bloemetje toch eens het tonen waard. Het was me gisteren opgevallen, deze witte Matucana-bloem. Op het etiket van Cactusflower staat Submatucana aureispina. Gezocht, maar tot nu toe nergens iets van gezien. [afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https]
Mooi, sierlijk bloemeke, Marc. Heeft wel iets aparts zo een zuiver witte bloem. Ik eigenlijk nog nooit iets gelezen omtrent zo'n witbloeiende aureispina ?
Mooie bloem is dit ,heb ook nog geen wit bloemende Matucana gezien in het echt.
Er bestaat ook een wit bloemende M.madisiorum waarvan ik eens zaad besteld
had .Maar helaas had ik er geen wit bloemende enkel rode
Mooi Marc!
Maurice, ik heb 2 jaar geleden eens 2 witbloeiende Matucana madisiniorums gekocht bij Fernand. Deze hebben vorig jaar allebei gebloeid en ze bloeien wel degelijk wit.
Ik heb het er eens met Alain laroze over gehad, deze man kent wel iets van Matucana. Hij vermoedt dat het een hybride is, eventueel iets tussen de witbloeiende madisoniorum en een andere soort, eventueel weberbaueri.
De bedoorning van deze plant komt immers geen 100% overeen met een andere soort.