Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Oók in bloei vandaag onderstaande plantjes; 2 vetplantjes en 1 cactus. De twee vetplantjes zijn Sedum craigii en Huernia kennedyana, deze komen beide via de ELK bij andere leden van dit forum vandaan nl. Paul en Sonja. De cactus is Mammillaria plumosa, een echte winterbloeier. Dit kleintje (5,5 cm pot) is er vroeg bij, mijn grote exemplaar laat nog geen knoppen zien
Prachtige foto's hoor Wiebe!
Bij mijn M. plumosa is er ook nog niets te zien en het enige bloemetje op mijn kleine H. kennedyana heb ik gemist. Blijkbaar is het wel de moeite.
en het enige bloemetje op mijn kleine H. kennedyana heb ik gemist. Blijkbaar is het wel de moeite. Ja, dat is zeker de moeite. Is ook een mooi plantje en één van de weinige Stapelia-achtigen die ook als ze niet bloeien op naam te brengen is met de zeer kenmerkende stammetjes.
maar het ging ook over de bloemetjes he?
Ik begin behoorlijk overstag te gaan voor de stapelia, huernia, enz plantjes
Ze zijn geweldig mooi.
Van die Sedum ook.
Had ik toch meer plaats
Trouwens.... we zien ons dinsdag?
Je komt een lezing geven in het Limburgse land?
Trouwens.... we zien ons dinsdag?
Je komt een lezing geven in het Limburgse land? Ja, over Socotra (en en beetje Yemen).
Dank voor de complimenten over de foto's. Ik heb al eerder iets meer verteld over mijn wijze fotograferen. Dat gebeurt wel degelijk met een digitale spiegelreflex hoor Willy. Ik zal (als ik weer wat tijd heb) iets neerzetten onder de fotografie-topic.