Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik ben echt blij met zoveel leuke reacties. Maakt me ook trots op mijn planten. Ik heb nog niet zo erg lang een kasje/serre in de tuin en daarmee heeft mijn cactushobby een flinke impuls gekregen. Als je dan mooie resultaten hebt, is het zo leuk om dat met anderen te delen. Fijn hoor, dit forum. Bedankt allen.
Is dit een originele rebutia of is het ooit een sulcorebutia geweest,wat naam betreft dan
natuurlijk Ik vind het namelijk niet echt een rebutiabloem
Hij is wel mooi, maar zulke wolken bloemen vind je toch eerder bij de sulco`s dacht ik
Wie brengt licht ??
Hans
De namen van cactussen is nooit mijn sterkste punt geweest. En vooral nu ik zoveel verschuivingen in naamgeving en indeling, verwarring daarover en ook meningsverschillen aantref, weet ik het al helemaal niet meer.
Ik begrijp van jullie dat mijn cactus oorspronkelijk Medialobivia genoemd wordt en dat deze plant sinds enige tijd onder Rebutia geplaatst wordt en dat de meningen verschillen of dat een juiste beslissing is geweest; heb ik dat correct begrepen?
Indien ik een stekertje zou maken met de naam Medialobivia pygmaea, zou ik 'oorspronkelijker' (?) zijn als ik dit stekertje bij mijn plant zou zetten?
Minto
jou probleem is mijn probleem ik heb hier net zoveel vragen en vraagtekens bij
Ik wil het ook graag goed benoemen maar door al dat gehussel kom je er bijna niet meer uit
Planten die je 10 of voor mijn part 20 jaar geleden had heten nu opeens anders hierdoor kan je namen blijven veranderen of er niet aan mee doen.
Feit is dat de plant hetzelfde blijft en mooi is
Hans
Nou precies!!! Het gaat mij vooral om het genieten van de cactussen en vind ik het minder interessant wat er nu precies op het stekertje staat. Natuurlijk zou ik graag secuur alle namen bijhouden, desnoods er een mooie database van aanleggen. Maar met alle verwarring houd ik het maar vooral op om van mijn planten genieten en als wij - als cactusliefhebbers - maar blijven begrijpen over welke soort plant we spreken.
Er zijn genoeg lijstjes te vinden met 'synoniemen'. Jammer van de verwarring, maar blijkbaar is de natuur niet zo gemakkelijk eenduiding in te delen.