menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zorgen over oranjestemming Cintia

Ga naar meest recente reactie

Minto

Minto

Ik maak me ernstig zorgen over mijn Cintia knizei.
Enige dagen geleden (5 dagen terug) bloeide ze prachtig, maar nu lijkt ze zich voor te bereiden op Nederlandse koninginnedag en begint helder oranje kleuren te vertonen.
Zou ze te veel warmte hebben gehad de afgelopen dagen? Ik heb voortdurend stevige ventilatoren over mijn cactussen laten blazen en andere cactussen vertonen geen spoor van schade door de warmte.
Zijn mijn zorgen terecht en wat kan ik het beste doen?

C&S Algemeen

donderdag 28 april 2011 - 19:52
Minto

Minto

Zo zag ze 5 dagen geleden er uit.

C&S Algemeen

donderdag 28 april 2011 - 19:55
Pieter

Pieter

Ik vermoed dat deze een wortelprobleem heeft. Toen die bloeide zag hij er ook al een beetje verschrompeld uit. En een cactus met slechte wortels zal steeds veel gevoeliger zijn aan de zon.
vrijdag 29 april 2011 - 09:40
Minto

Minto

Ik heb 'm direct uit zijn potje gehaald, toen ik je reactie las.
Hij zat nog in het substraat zoals ik hem bij 'Lakerveld' gekocht heb. Deze kweker zet alles in zijn 'beproefde mengsel' ongeacht soort en type.
Ik had al op de planning staan om hem te verpotten, maar omdat ik op een gegeven moment bloemknopjes zag verschijnen, heb ik het uitgesteld. Hij zag er inderdaad een beetje verschrompeld uit. Ik meende dat hij misschien wat moeite had om uit zijn winterslaap te komen.
Bij verpotten bleken de wortels er redelijk uit te zien. Een beetje droog - dat wel, maar geen rot of ongedierte. Zou ik hem misschien een beetje te weinig (of te laat) water gegeven hebben? (Misschien per ongeluk overgeslagen bij de watergeef ronde?) Nu toch nog maar even wachten met water geven, zo vlak na verpotten. Hij staat nu in mijn eigen samengesteld substraat en zal hem over een weekje weer water geven. Ik hoop dat ie er weer bovenop komt.
zaterdag 30 april 2011 - 19:13
Pieter

Pieter

Op deze periode van het jaar en zeker als de plant bloeit zouden de wortels ook aan de groei moeten zijn en er niet droog uitzien. Dus het verpotten zal hem misschien wel wat stimuleren.
zaterdag 30 april 2011 - 20:31
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).