menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Witte dennenappel

Ga naar meest recente reactie

Pieter

Pieter

Voor de meesten zal dit waarschijnlijk iets nieuws zijn en dat is het ook, een in Japan gevonden witbloeiende cultivar van de Pelecyphora strobiliformis.
[afbeelding verwijderd niet-https]
Het is de eerste keer dat hij bloeit voor mij, komt van de kwekerij van Tony Sato twee jaar geleden.
zaterdag 30 april 2011 - 16:31
cactuszot

Cactuszot

Pieter, mooi gaaf, gezond plantje. Is dit niet geënt ? Nog nooit gehoord van zo'n witbloeiende cultivar. Moet wel hééél zeldzaam en duur zijn.

mvg
Geert
zaterdag 30 april 2011 - 18:44
Minto

Minto

Zooo!! Da's een mooie!!! Bijzonder, zeg!.
Ziet er prachtig gezond uit.
zaterdag 30 april 2011 - 19:04
snah

Snah

Dat is een mooi ding
Nu nog een bloempje en dan bestuiven en zaaien
helemaal te gek
zaterdag 30 april 2011 - 20:04
Pieter

Pieter

Staat op eigen wortel en is inderdaad héél zeldzaam. En duur, maar ik heb die destijds gratis gekregen. Ik heb die in Europa al éénmaal te koop gezien en het was meer dan 100€, maar in Japan kosten die rond de 8€ dacht ik, dus valt dat wel mee. Jammer genoeg heb ik er maar één, maar ik luister eens bij een liefhebber in de buurt als de zijna al bloeit
zaterdag 30 april 2011 - 20:29
Wiebe

Wiebe

Mooie witbloeiende vorm Pieter. Hier staat de 'normale' volop in bloei.

Wiebe

[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 30 april 2011 - 21:40
Opuntia

Opuntia

Voor de meesten zal dit waarschijnlijk iets nieuws zijn en dat is het ook, een in Japan gevonden witbloeiende cultivar van de Pelecyphora strobiliformis.

De kwekerij waar die plant gevonden werd stond zeker in de buurt van een kerncentrale.
zondag 1 mei 2011 - 07:19
jumperke

Jumperke

Zeker niet mis, Pieter! De Spaanse zon doet hem deugd
zondag 1 mei 2011 - 13:45
Paronoto

Paronoto

De kwekerij waar die plant gevonden werd stond zeker in de buurt van een kerncentrale

Wil iemand zo goed zijn om de "straling" van die plant eens te meten, of te laten meten....
zondag 1 mei 2011 - 17:05
Pieter

Pieter

De kwekerij van Tony Sato staat (stond???) in Fukushima... hopelijk bestaat die nog.
dinsdag 3 mei 2011 - 10:09
Botanist

Botanist

Ik heb de normale ook op eigen wortel in pure lava. Alleen wacht ik nog op bloemen, en moer ik de naamplaatjes nog eens aanpassen zie ik.

C&S Algemeen

woensdag 4 mei 2011 - 13:39
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).