Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Merci Nicolas!
Jazeker, die Blossfeldia is geënt op een jusbertii-zaailing. Heb ik een jaar of 3 geleden eens aangekocht en heeft sindsdien aardig veel kopjes bijgekregen en bloeit ieder jaar enkele keren overvloedig!
Heel prachtige bloemen/planten en erg mooi in beeld gebracht.
Ik ben zelf bezig om wat handigheid bij fotografie aan te leren. Er komt nog heel wat kijken bij een echt mooie foto.
Dit ziet er goed uit!!!
Minto, bedankt!
Dit is gefotografeerd met een gewoon compact toestel, maar ik gebruik welliswaar een statief.
Verder een achtergrond met zwart vilt bekleefd en de plant een 20-tal cm voor de achtergrond zetten en de achtergrond een beetje naar voor laten hellen tijdens dat je foto's neemt.
Meestal plaats ik mijn statief iets verder en zoom ik in, wat over het algemeen mooiere foto's oplevert vind ik.
En neem niet 1 foto, maak er direct een heleboel, en selecteer er dan later de beste uit.
Het is allemaal een beetje uitzoeken en doen, ik heb hier ook eventjes over gedaan om het onder de knie te krijgen en de verschillende functies op mijn toestel een beetje te leren kennen en dit met vallen en opstaan. Maar over het algemeen ben ik wel content over de resultaten......
Blijven oefenen zou ik zeggen!
Mooie serie en in beeld gebracht op een manier die mij aanspreekt.
Dit is gefotografeerd met een gewoon compact toestel, maar ik gebruik welliswaar een statief.
Je beschrijft in essentie de wijze om mooie foto's te maken. De eerste vraag die mensen vaak stellen bij het zien van mooie foto's is met welke camera heb je dat gedaan. De camera is echter niet alles bepalend voor het resultaat. De camera komt m.i. op de vierde plaats. Om goede foto's te maken heb je het volgende nodig:
1. tijd/geduld
2. een statief
3. een rustige achtergrond
4. een camera.
Iemand met een dure camera die geen invulling geeft aan punt 1 t/m 3 zal slechtere foto's maken dan iemand met een 'eenvoudiger' camera die wel voldoende aandacht aan deze eerste 3 aspecten geeft.
Willy, ik zal serieus eens een gaatje moeten zoeken en eens tot in Rode komen hé man, om dat Parodia-spektakel eens van dicht te gaan aanschouwen!
Maurice, deze Epi komt U idd bekend voor . Dit is een van de vele stekken die ik over een jaar of 2 gekregen heb van U, alsook de Heliocereus! Ik moet zeggen, er zijn hier de laatste weken al vele Epi bloemen de revue gepasseerd bij mij thuis en er volgen er nog heb ik gezien, waaronder de Triumf de Antheux, Space Rocket, Karl Gissendorf,......