menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Titanopsis zaailingen

Ga naar meest recente reactie

Mammillaria

Mammillaria

Deze zaailingen van titanopsis calcarea beginnen na amper anderhalve maand hun typische schubbige
uiterlijk te vertonen. Ik heb eens geexperimenteerd met mesemb zaden en deze buiten laten kiemen
en opgroeien, weliswaar afgedekt met een doorschijnende kap tegen regen en ongedierte.
Bij goed weer verwijder ik de kap . Mijns inziens groeien de zaailingen veel beter dan binnen
onder kunstlicht of zelfs in de serre.
Ze krijgen niets van zon, alleen schaduw en frisse lucht en zijn niet geetioleerd.

[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 20 augustus 2011 - 13:08
snah

Snah

Bedankt voor de tip Hugo
Ik vind mesemb`s best lastig om te zaaien en aan het kiemen te krijgen maar buiten heb ik nog nooit geprobeerd,
Ga ik volgend jaar zeker eens proberen.
Lithops gaan zonder problemen maar andere soorten zijn binnen gewoon moeilijk
Of het moet aan de zaden liggen dat de kiemkracht niet in orde is.maar daar kom ik dan wel achter.
Hans
zaterdag 20 augustus 2011 - 13:22
Mammillaria

Mammillaria

Ik heb ongeveer 30 soorten gezaaid Hans en de zaden komen allemaal van Mesa Garden. Tot het laatste zaadje is gekiemd, geluk misschien. Om de veertien dagen giet ik water in de bakjes en laat ze nooit volledig uitdrogen.

Deze winter ga ik ze wel binnen zetten natuurlijk
zaterdag 20 augustus 2011 - 13:59
Dany

Dany

Hans
Als je Mesembs zaait is 20°C al voldoende en 's nachts liefst minder zelfs, het mag in gespannen lucht maar is geen noodzaak.
Zie mijn zaailingen
http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=10&sid=28&page=2&tid=42622
zaterdag 20 augustus 2011 - 19:09
snah

Snah

Dan zou bij mij de temperatuur misschien wel eens de oorzaak kunnen zijn.
Ik behandel ze hetzelfde als cactus zaad misschien te warm dus.Ik heb zaden gekocht bij succseeds,de cactus zaden daar gekocht waren wel goed dus volgende keer iets koeler houden.
Bedankt allebei
Hans
zaterdag 20 augustus 2011 - 20:15
TomJ

TomJ

Op enkele soorten en geslachten (bv dinteranthus) na, ontkiemen bitter weinig mesembs die van de westkust van Zuid-Afrika komen boven de 20°C.
Het best is 13-15°C, vandaar dat de beste resultaten bekomen worden als je in de lente of de herfst zaait.
Verder zijn mijn inziens de meeste mesembs veel eenvoudiger uit zaad op te kweken dan cactussen.

Tom
zondag 28 augustus 2011 - 17:16
snah

Snah

bedankt Tom
Ik ga het zeker nog een keer proberen
hans
zondag 28 augustus 2011 - 17:44
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).