menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Voor de ascleps kenners

Ga naar meest recente reactie

AndreV

AndreV

Als bij sommige plantjes een stammetje aan de top begint in te drogen, wat heb ik dan verkeerd gedaan, of wat kan de oorzaak zijn?
dinsdag 4 oktober 2011 - 17:36
Wiebe

Wiebe

Geen idee Andre. Zolang het geen (schimmel)infectie is die de hele plant aantast, zou ik mij daar niet al te druk over maken.

Wiebe
dinsdag 4 oktober 2011 - 18:24
snah

Snah

heb je misschien een foto Andrè
Ik heb zaailingen staan waarvan een deel bijna wit geworden is ook nog nooit gezien
vermoedelijk toch te veel zon op hun kop
hans
dinsdag 4 oktober 2011 - 20:53
AndreV

AndreV

@ snah:
Plantjes staan constant afgeschermd met gordijngaas, maar eentje staat wel dicht tegen het glas. Misschien tochteveel warmte?

C&S Algemeen

woensdag 5 oktober 2011 - 17:08
AndreV

AndreV

Nog eentje

C&S Algemeen

woensdag 5 oktober 2011 - 17:09
snah

Snah

Tja André wat zal ik daar van maken.
Ik heb dit zelf ook af en toe maar kan er ook geen duidelijke reden voor aanwijzen
Bij mij stopt het meest in het stadium van de onderste foto en tast verder geen andere stengels aan.
Het uiteinde verdroogt en wordt hard.
Hans
woensdag 5 oktober 2011 - 18:06
Mamamia

Mamamia

Hoi André, dit komt bij mijn plantjes ook soms voor maar ik weet er ook de reden of oorzaak niet van, soms breek ik er gewoon het verdroogde stukje af omdat het geen mooi zicht is.

Groetjes,Mamamia.
woensdag 5 oktober 2011 - 19:02
jako

Jako

André
ik heb dit fenomeen ook reeds vastgesteld, mijn plantjes staan nooit in de volle zon, krijgen spaarzaam water, de minimum temperatuur is steeds 12°c, en toch verhouten sommige planten, een reden heb ik ook niet
jonge scheutjes gaan er zelfs van naar kiekepoot
zondag 9 oktober 2011 - 20:17
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).