Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ruim vijftien jaar geleden werd ik op moederdag verrast door mijn zoon met een prachtig beschilderd bloempotje met daarin een bloeiend Afrikaantje. Hij had dit pronkstukje gemaakt op de peuterzaal. Het bloemetje was al snel uitgebloeid. Bij een bezoek aan mijn oma viel mijn zoon's oog op haar prachtige en enorme lidcactus. Hij werd die dag trotse bezitter van een stekje van een lidcactus. Dit stekje kreeg een nieuw thuis is het prachtige potje van de peuterzaal. Jaar na jaar heeft de plant prachtig gebloeid. (en overgezet in een grotere pot) Tot dat we het uit het oog verloren.
Vandaag vond ik mijn Lidcactus zwaar verwaarloosd aan.
Ik weet dat het nu de rustperiode is van de plant. Graag wil ik jullie advies. Moet ik de plant nog voor de winter verpotten en met weinig water koel wegzetten of kan ik beter nog geen potgrond geven en hopen dat het ook deze winter overleeft? Ik weet dat de winkels straks weer volstaan met spotgoedkope lidcactussen; maar die hoef ik niet. Ik wil dit exemplaar graag houden. Ter nagedachtenis aan ...
niet te koel zetten en bij mij maakt het niet zo veel uit wat ik er mee doe als ik hem maar niet in de kou zet. ik zou er een paar stekjes van af halen en die licht vochtig houden.
Zo luidt de theorie maar niets belet u om die plant "op gang te trekken" door ze in een matig verwarmde goed verlichte plaats/kamer te zetten en ze met lauw water te gieten, in een onderschotel en af en toe te benevelen. Je zal dan wellicht geen bloemen krijgen maar de plant kan zich alzo herstellen.