Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik neem ieder jaar een aantal schijven mee uit het buitenland van schijfcactussen. Ik heb er nog geen 1 in de bloei gehad helaas. Zouden ze het ook beter doen als ik ze vanaf begin april buiten zet? Of kan ik ze beter in de kas laten staan...
In principe is het geen enkel probleem om die dingen in het groeiseizoen buiten te laten staan. Zelf ben ik geen Opuntia-man, maar ik zou zeggen probeer het eens! Baat het niet dan schaadt het niet.
Uw schijven moeten wel bloeirijp zijn, alle Opuntiaschijven zijn niet bloeirijp maar éénmaal een schijf gebloeid heeft kan hij ieder jaar bloeien. Je moet ook het cactusregime volgen dat wil zeggen dat je je Opuntia's droog en heel koel moet overwinteren zonder vorst natuurlijk.
Klopt dit weet ik, ze staan ook al droog sinds oktober. Alleen wat ik me af vroeg is dat de opuntia's het qua groei en bloei misschien beter doen als ze hier in de zomer buiten staan.
Dus concreet: kan ik ze beter in de kas houden of kan ik ze wel lekker buiten zetten?
Je kan ze altijd buiten zetten vanaf april maar of dat ze dan rapper gaan bloeien of in de serre daar weet ik geen antwoord op. Ik weet niet hoeveel Opuntia's je hebt maar als je er genoeg hebt kan je toch een deel buiten en een deel binnen kweken.
Wat Cylindropuntia's betreft die heb ik in cultuur nog niet veel zien bloeien.