menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tromotriche revoluta var glausescens

Ga naar meest recente reactie

jako

Jako

Vorige week tussen de regenbuien door toch in bloei gekomen
[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 24 juni 2012 - 13:53
Dany

Dany

Heel mooi Jacky
Is dat iets dat ik nog gezaaid heb voor je?
zondag 24 juni 2012 - 14:32
succulentimon

Succulentimon

mooie bloem!
is dat trichotoma revoluta?
zo'n bloemen met tussentipjes tussen de 5 hoofdtippen komt me voor als typisch voor een bepaald geslacht maar kan er niet op komen...
zondag 24 juni 2012 - 14:34
Wiebe

Wiebe

is dat trichotoma revoluta? Nee, natuurlijk niet! Huernia quinta of H. blyderiverensis. Ik zie volgens mij vnl. 4-kantige stammetjes; dat zou dan H. blyderiverensis moeten zijn.

Wiebe
zondag 24 juni 2012 - 22:40
jako

Jako

Neen Danny, ik heb deze plant vorig jaar aangekocht op het ELK, met op het naametiket Tromotriche revoluta.... !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Maar inderdaad dit plantje heeft vnl 4-kantige stammetjes en zal dus inderdaad zoals Wiebe zegt de Huernia blyderiverensis zijn.

Jammer dat zelf de ELK-plantverkopers, die deze soorten verkopen, het niet nauw nemen met de naamgeving. We moeten op de schaarse bloei wachten en de Wiebe-kennis om deze foutjes recht te zetten !

Bedankt Wiebe.
maandag 25 juni 2012 - 09:58
Paronoto

Paronoto

ELK-plantverkopers, het niet nauw nemen met de naamgeving

Verkocht is verkocht, onder welke naam dan ook Moesten ze iedere deelnemer een test doen afleggen over hun "plantenkennis" vooraleer ze binnen mogen.....
maandag 25 juni 2012 - 10:45
Wiebe

Wiebe

Jammer dat zelf de ELK-plantverkopers, die deze soorten verkopen, het niet nauw nemen met de naamgeving. Dat is dan misschien wel zo maar volgens mij mag je van iedere liefhebber ook wel een (beetje) kritische blik verwachten. Minder dan één minuutje 'googlen' of even Pilbeam doorbladeren zou in dit geval al voldoende zijn geweest.

Wiebe
maandag 25 juni 2012 - 17:55
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).