Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Dit zijn mijn cactussen al mijn op een na want die verplaats ik niet na verplaatsen geen knop meer open dit jaar hopelijk volgend jaar beter want die staat op een anderen kamer
( heb zeer onhandige houding aan moten nemen om foto te maken )
Wat is ie mooi
Oh en deze ben er erg trots op eerste vetplant die ik kocht krijgt in de groei periode nieuwe bladen misschien te zien op foto koste wat moeite camera deed raar
cactus 2001 ,
noemen ze die onderste plant ook niet in de volksmond huissloof?ik dacht ook zo eens een gekocht te hebben , en daar kwam in de zomer zo een hele mooie roze lange bloem op? of zit ik er weer naast ?ze lijk er heel goed op , en die gebruikte ik dan voor kleine wondjes of brandwonden te genezen,natuurlijk heb ik ze dan verpieterd met stukjes knippen , maar ze stond buiten in volle grond en in de winter verdween ze!zulke vetplantjes vind ik zeer mooi,als ze maar geen stekels hebben , alhoewel , op een ander vind ik cactussen formidabel mooi!er zijn echt precies woestijn bloemen bij, om jaloers op te zijn
Weet ik nuet ik weet niet eens of ie bloeit ik heb hem pas sind juli/augustus dus hij heeft nog niet gebloeit maar je moet ze volgens mij wel rust geven rustperiode
Summerspookje; je bedoelt waarschijnlijk huislook of Sempervivum. Die zijn winterhard in onze contreien, de Echeveria van cactus2001 is een ander geslacht en kan 's winters niet buiten blijven.
angus@ hoe komt het dan dat ze niet overwinterde? zijn er dan nog van gelijkaardige soorten,elk jaar koop ik er toch van die soort, voor een rotstuintje, maar nogabollen hoor , die verpieteren bij mij
Sempervivums zijn inderdaad winterhard maar je moet ze wel 'hard' kweken. Soms zijn ze wat vochtgevoelig. De plant van Amber is een Echeveria die zeker niet winterhard is.
Maar hij heeft toch wel winterrust nodig? Of niet? En weten jullie of deze vetplant soms bloeien kan? Daar ben ik wel benieuwd naar ? En zo ja welke kleur of iet te veel vragen
meestal bloeit hij rood tot geel met kleine meestal hangende bloemetjes. in de winter (als hij gestopt is met groeien, of na de jaarwisseling in ieder geval) GEEN water geven, tenzij hij heel erg verschrompelt, maar meestal geef ik hem dan een klein beetje water met de vernevelaar. een paar jaar geleden heb ik er al een verloren door hem in de winter zoveel water te geven dat de potgrond net vochtig was. toen was heel de plant gaan rotten, en heb nog geprobeerd hem te redden, maar helaas dus niet gelukt. in de zomer zet ik ze soms in de tuin. heb zelf nu een tweekoppige 'perle von nurnberg' op stam. ik heb er verder nog een stek van (topstek), en die ga ik ook op stam laten groeien.