menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mijn cactussen

Ga naar meest recente reactie

Cactus2001

Cactus2001

Dit zijn mijn cactussen al mijn op een na want die verplaats ik niet na verplaatsen geen knop meer open dit jaar hopelijk volgend jaar beter want die staat op een anderen kamer

( heb zeer onhandige houding aan moten nemen om foto te maken )

C&S Algemeen

maandag 24 december 2012 - 15:46
Cactus2001

Cactus2001

Nu van dicht bij een paar onder anderen mijn echino cactus grusonii

C&S Algemeen

maandag 24 december 2012 - 15:47
Cactus2001

Cactus2001

En deze

C&S Algemeen

maandag 24 december 2012 - 15:48
Cactus2001

Cactus2001

Wat is ie mooi
Oh en deze ben er erg trots op eerste vetplant die ik kocht krijgt in de groei periode nieuwe bladen misschien te zien op foto koste wat moeite camera deed raar

C&S Algemeen

maandag 24 december 2012 - 15:51
summerspookje

Summerspookje

cactus 2001 ,
noemen ze die onderste plant ook niet in de volksmond huissloof?ik dacht ook zo eens een gekocht te hebben , en daar kwam in de zomer zo een hele mooie roze lange bloem op? of zit ik er weer naast ?ze lijk er heel goed op , en die gebruikte ik dan voor kleine wondjes of brandwonden te genezen,natuurlijk heb ik ze dan verpieterd met stukjes knippen , maar ze stond buiten in volle grond en in de winter verdween ze!zulke vetplantjes vind ik zeer mooi,als ze maar geen stekels hebben , alhoewel , op een ander vind ik cactussen formidabel mooi!er zijn echt precies woestijn bloemen bij, om jaloers op te zijn

groetjes

summer
woensdag 26 december 2012 - 19:13
Cactus2001

Cactus2001

Weet ik nuet ik weet niet eens of ie bloeit ik heb hem pas sind juli/augustus dus hij heeft nog niet gebloeit maar je moet ze volgens mij wel rust geven rustperiode

C&S Algemeen

woensdag 26 december 2012 - 19:36
Angus

Angus

Summerspookje; je bedoelt waarschijnlijk huislook of Sempervivum. Die zijn winterhard in onze contreien, de Echeveria van cactus2001 is een ander geslacht en kan 's winters niet buiten blijven.
woensdag 26 december 2012 - 19:50
summerspookje

Summerspookje

angus@ hoe komt het dan dat ze niet overwinterde? zijn er dan nog van gelijkaardige soorten,elk jaar koop ik er toch van die soort, voor een rotstuintje, maar nogabollen hoor , die verpieteren bij mij

summer
woensdag 26 december 2012 - 20:00
Cactus2001

Cactus2001

Bij mij doet ie het goed binnen in de zoner mag ie overdag naar buiten maar ik geef hem wel gewoon rustperiode
woensdag 26 december 2012 - 21:27
Wiebe

Wiebe

Sempervivums zijn inderdaad winterhard maar je moet ze wel 'hard' kweken. Soms zijn ze wat vochtgevoelig. De plant van Amber is een Echeveria die zeker niet winterhard is.

Wiebe
woensdag 26 december 2012 - 23:01
Cactus2001

Cactus2001

Maar hij heeft toch wel winterrust nodig? Of niet? En weten jullie of deze vetplant soms bloeien kan? Daar ben ik wel benieuwd naar ? En zo ja welke kleur of iet te veel vragen

Groeten Cactus2001 ( Amber )

C&S Algemeen

woensdag 26 december 2012 - 23:22
bryofan

Bryofan

meestal bloeit hij rood tot geel met kleine meestal hangende bloemetjes. in de winter (als hij gestopt is met groeien, of na de jaarwisseling in ieder geval) GEEN water geven, tenzij hij heel erg verschrompelt, maar meestal geef ik hem dan een klein beetje water met de vernevelaar. een paar jaar geleden heb ik er al een verloren door hem in de winter zoveel water te geven dat de potgrond net vochtig was. toen was heel de plant gaan rotten, en heb nog geprobeerd hem te redden, maar helaas dus niet gelukt. in de zomer zet ik ze soms in de tuin. heb zelf nu een tweekoppige 'perle von nurnberg' op stam. ik heb er verder nog een stek van (topstek), en die ga ik ook op stam laten groeien.
donderdag 27 december 2012 - 08:56
Cactus2001

Cactus2001

Klingt gaaf ik geef ze ook geen water want ik geef ze wel winterrust wel leuk dat ie bloeien kan
donderdag 27 december 2012 - 10:41
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).