menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Klimaat ontregeld

kristofmarius

Kristofmarius

Dat er geen seizoenen meer zijn, laat zich zelfs voelen in mijn kleine heimat... Al een zestal soorten van mijn collectie winterharde opuntias zijn vollenbak massaal nieuwe scheuten aan het vormen, zowel die in mijn onverwarmde serre als die die buiten in volle grond staan - nu afgeschermd met een plastiek koepel tegen de regen. Er is geen houden meer aan...

Ik heb eens mijn archieven bekeken en vorig jaar braken de eerste scheuten pas door eind mei, twee maand later dus!!!

Hopelijk krijgen we de komende weken niet al te koud weer, want dan vrees ik dat alle nieuwe scheuten gaan afsterven... En dat zou pas zonde zijn!!!

Ja, we hebben het niet in de hand. 1 week extreem zacht lenteweer, de planten zitten er echt op te wachten en dat zie je meteen...

Grts,

K

donderdag 22 maart 2007 - 10:44
Pieter

Pieter

Daarstraks nog iemand van Napels gehoord, daar zou er nu sneeuw liggen! Athene gisteren idem... De helft van Spanje ligt wit...
donderdag 22 maart 2007 - 10:55
ines

Ines

Amaai mijn serreke...
Ik ben mij alvast aan het indekken met grote gesnoeide populieren op de windkant dicht op elkaar
(een idee van mijn vader zaliger!) en het helpt!
donderdag 22 maart 2007 - 23:44
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).