menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Cleistocactus straussi

Johann0r

Johann0r

Ik heb een aantal grote en kleinere cleistocactus straussi op de kop getikt. Nou merk ik op dat bij de kleinere planten er geen groei zit in de punten. Nu viel me op dat je de bovenste haren op de koppen er ook gewoon af kunt trekken en het eronder dor is. Ook op een andere plant is het net of komen er weer nieuwe scheuten op de oude koppen (soort versmalling).

Nu heb ik gevraagd naar de verzorging die ze hebben gehad: Van mei tot en met eerste vorst buiten en daarna naar binnen en dan geen water meer. Zouden ze binnen te warm hebben gestaan, waardoor de koppen uitgedroogd zijn?

De grootste die groter dan 2meter is had een kop die wat doorgerot en opgedroogd was, deze heb ik afgesneden. Als het goed is vertakt hij hier wel weer toch? In ieder geval zitten er nog knoppen in.

Kan eventueel wel wat fotos maken.
woensdag 11 september 2013 - 08:36
Angus

Angus

C. strausii heeft wat de gewoonte om ingedroogde koppen te krijgen, hij zou ook 's winters regelmatig wat water moeten krijgen om dit te vermijden.

Die versmalling bovenaan een aantal koppen waarover je spreekt zou etiolering kunnen zijn tgv lichtgebrek?
woensdag 11 september 2013 - 19:19
Paronoto

Paronoto

Uittreksel uit een van mijn artikels in het Belgisch tijdschrift CaVeKa :

"Van Cleistos is geweten dat ze

C&S Algemeen

woensdag 11 september 2013 - 20:05
Johann0r

Johann0r

Thx. Waarschijnlijk zijn deze te droog geweest in de winter wat ik al dacht. Waardoor de toppen uitdrogen. Ik heb ze ook gekocht om in mijn nieuwe kas in de vaste midden bak te zetten.

Zo te horen mogen ze daar wel graag in staan
donderdag 12 september 2013 - 08:19
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).