Hoi allen!
Ik hoop dat jullie allemaal een leuk weekend hebben gehad tot nu toe.
Ik wel in ieder geval, want gistermiddag was er "kom in de kas", das een soort opendag van commerciele kassen. En ik ben wezen kijken bij een cactuskwekerij.
En daar heb ik 14 cactussen en andere succulenten gekocht.
Mijn verzameling is nu dus ongeveer verdubbeld, tot groot ongenoegen van mijn ouders
Alleen het probleem is dat er nergens naamkaartjes bijstonden, dus weet ik de namen niet.
Ik hoopte dat jullie mij misschien zouden kunnen helpen bij het vinden van de juiste naam?
[afbeelding verwijderd niet-https]
Misschien is het het handigst als ik ze dan allemaal een nummer geef, dus de 1e cactus linksboven is nummer 1, diegene daarnaast nummer 2 enz.
De 1e links van de middelste rij is dan nummertje 6 enzo
Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.
dus als jullie gewoon onderstaand lijstje dan overnemen, en achter het nummertje de naam in kunnen vullen, dan zou ik daarmee zeer content zijn.
Ik heb er alvast bijgezet welke ik denk dat het zijn bij sommigen:
1 ?
2 ?
3 ?
4 Pleiospilos nelii
5 een Mammillaria soort
6 ?
7 een Mammilaria soort
8 ?
9 ?
10 ?
11 een Euphorbia soort
12 ?
13 ?
14 ?
Ook had ik nog een vraag met betrekking tot het verpoten.
Ze staan nu in een mengsel van 80 procent potgrond met 20 procent zand. Vanzelfsprekend bevat het grondmengsel dus teveel turf, en bovendien zijn de potjes aan de kleine kan voor sommige.
Maar ik vroeg me af of ik ze nu wel mag verpotten? Want de grond is aan de natte kant, en sommige staan nu juist in bloei.
Dus kan ik dan het beste de grond nu uit laten drogen en dan verpoten als ze uitgebloed zijn, of kan het verpotten nu ook meteen?
Ik ga ze trouwens verpotten in mijn eigen mengsel, van 1 deel tuinaarde, 1 deel grof zand, en een half deel stukgeslagen rode dakpan.
Hopelijk zijn dit niet teveel vragen in 1 keer
Groetjes,
Robin