Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
ik heb deze plant sinds Juli vorig jaar. en in de winterperiode iets droger gezet , en iets frisser (12-15°C)
Daarjuist zag ik dat deze klaarstaat om te gaan bloemen... honderden bloemknoppen staan klaar om open te komen. de plant is 1.2 lang met talloze takken. de ene bloem is al verder dan de andere, maar overduidelijk dat ik binnen enkele dagen wel een open bloem kon verwachten.
Aangezien ik op internet weinig "betrouwbare" info vind vraag ik jullie mening?
in mijn boeken staat dt deze bloemen geeft van mei-juli ... dat zou dus nu veel te vroeg zijn...
Ik hoop dat dit geen schade aan de plant toebrengt?
Ja hoor, dan moet je maar geen plant aanschaffen die niet op de kalender kan kijken!
Iets serieuzer: planten bloeien als het hun tijd is, sommige reageren op licht of een rustperiode o.i.d., sommige bloeien wanneer de omstandigheden goed zijn. Jouw plant behoort naar mijn ervaring vooral tot de laatste groep, als je geen strikt rustregime inbouwt kan hij zelfs meerdere keren per jaar bloeien.
Vergeet vooral niet de bloemen met een kwastje te bevruchten anders mis je de mooie bessen.