menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Lepismium bolivianum

Ga naar meest recente reactie

porphyrion711

Porphyrion711

iemand ervaring met deze plant ?

ik heb deze plant sinds Juli vorig jaar. en in de winterperiode iets droger gezet , en iets frisser (12-15°C)

Daarjuist zag ik dat deze klaarstaat om te gaan bloemen... honderden bloemknoppen staan klaar om open te komen. de plant is 1.2 lang met talloze takken. de ene bloem is al verder dan de andere, maar overduidelijk dat ik binnen enkele dagen wel een open bloem kon verwachten.

Aangezien ik op internet weinig "betrouwbare" info vind vraag ik jullie mening?

in mijn boeken staat dt deze bloemen geeft van mei-juli ... dat zou dus nu veel te vroeg zijn...

Ik hoop dat dit geen schade aan de plant toebrengt?

beleefde groeten,

Jens

donderdag 13 maart 2014 - 23:38
RdB

RdB

Ja hoor, dan moet je maar geen plant aanschaffen die niet op de kalender kan kijken!

Iets serieuzer: planten bloeien als het hun tijd is, sommige reageren op licht of een rustperiode o.i.d., sommige bloeien wanneer de omstandigheden goed zijn. Jouw plant behoort naar mijn ervaring vooral tot de laatste groep, als je geen strikt rustregime inbouwt kan hij zelfs meerdere keren per jaar bloeien.

Vergeet vooral niet de bloemen met een kwastje te bevruchten anders mis je de mooie bessen.

Ruud
vrijdag 14 maart 2014 - 11:49
porphyrion711

Porphyrion711

Dank voor de info!

En dat bevruchten gaan we zeker eens proberen.

groet

Jens

vrijdag 14 maart 2014 - 13:29
Wouter2

Wouter2

Nu ook Pfeiffera boliviana genoemd. Kijk maar eens op Rhipsalis.com , daar staat alle info die je nodig hebt. Groet Wouter .
zaterdag 15 maart 2014 - 20:04
porphyrion711

Porphyrion711

dankje voor de info

dinsdag 18 maart 2014 - 12:58
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).