menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wilcoxia robusta

Ga naar meest recente reactie

mamiere

Mamiere

Hallo , ik heb deze gisteren bij Joris Callebert gekocht maar ik vind die nergens terug op het internet. Het is zeker geen mooie maar Joris verzekerde me dat die prachtige bloemen geeft. Is deze bekend bij iemand? Er staan enkele bloemknoppen op mmar wel moeilijk te zien op deze foto.

[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 14 mei 2007 - 01:01
Harry54

Harry54

Wat een apart ding is dat. Ik ken hem niet. Desert-tropicals meldt ze bij Echinocereus en Peniocereus, maar geen vorm die robustus heet.
Wat ik zeker niet zou kunnen laten is om een stukje apart op te potten.
Harry
maandag 14 mei 2007 - 01:58
mamiere

Mamiere

Bedankt , u geeft daar een goeie tip , ik zal wachten tot die gebloeid heeft en dan een stukje oppotten.
Mooi is ie zeker niet , maar ben toch benieuwd naar de bloemen.
maandag 14 mei 2007 - 02:49
Wiebe

Wiebe

Dat lijkt mij een Wilcoxia, nu Echinocereus, schmollii. Wilcoxia's bloeien prachtig maar zijn op oudere leeftijd helaas niet altijd de mooiste.

Wiebe
maandag 14 mei 2007 - 03:33
mamiere

Mamiere

da's dan waarschijnlijk al een bejaarde met nog goesting om te bloeien.
maandag 14 mei 2007 - 03:40
Wiebe

Wiebe

Staat deze op eigen wortel of is de plant geënt? Ik vraag mij bij deze soort af hoe hij het beste gekweekt kan worden; als hangplant (dat gebeurt in de praktijk automatisch) of dat je de plant zou moeten ondersteunen waardoor deze rechtop blijft groeien. Ik heb wel gehoord/gelezen dat deze soort in de natuur tussen struiken etc. groeit waarbij de takken van deze struiken ondersteuning bieden om rechtop te blijven groeien. Misschien iemand met veld-ervaring??

Wiebe
maandag 14 mei 2007 - 04:53
mamiere

Mamiere

Die staat op eigen wortel , t'is precies een knol, ik wacht de bloemen af en zal dan proberen een stek te nemen , ik hou jullie op de hoogte , met wat vertraging, want volgende week vertrekken we op groot verlof, hm , 14 d. Wel met spijt want enkele cact. zullen waarschijnlijk op dat moment bloeien , maar ik zal aan de house- sitter vragen om foto's te nemen .
woensdag 16 mei 2007 - 01:53
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).