Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Al jaren heb ik deze cactus maar hij blijft scheefzakken
Ik heb geen idee hoe dit komt
Zelf denk ik dat de wortels hem scheef duwen. Heeft iemand een idee
In het verleden heb ik al stokjes gebruikt maar die hielden hem ook niet recht
Kan het liggen aan de pot waar hij in staat? Moet die misschien hoger?
Of moet de grond waarin hij staat steviger aangedrukt worden (is een mix van zand en aarde)
staat je cactus altijd in die positie of draai je hem want het kan zijn dat hij naar het licht groeit.
Volgens mij is jouw plant Echinocactus grusonii en dat is een bolcactus, die van jouw lijkt meer op een klein zuiltje en de reden is dat hij te weinig licht krijgt.
@dany,. Het was ooit een bolcactus toen ik hem kocht maar nu is ie dat niet meer, de cactus staat op het zuidwesten (genoeg zon dus) en ik draai hem regelmatig.
Als je cactussen kweekt op een vensterbank mag je die eigenlijk niet draaien want dan vergroot je de kans op verbranding.
Jouw cactus krijgt te weinig licht, hij krijgt maar licht van één kant en ik zie dat er een muur is aan de zijkant daardoor groeit hij naar het licht en komt hij scheef te staan. Zoals al gezegd is je kan hem verpotten en recht zetten.
Het dient wel gezegd te worden dat cactussen kweken op een vensterbank niet eenvoudig is en moeilijker dan in een serre.
Persoonlijk zou ik hem in een plastieken zwarte pot zetten en hem een beetje dieper zetten dan zal hij wat vaster komen te staan.
Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen.