De gevoeligsten onder mijn planten staan nog steeds in een stenen pot hoor ,het is een groot verschil met de plastiekpotten hoor ,ze drogen dubbel zo snel op!
En je hebt verdorie groot gelijk Dirk, voor hen die geen stamsukkulenten, sukkulente Euphorbia's of ander mooi Madagascar spul kweken, jullie zouden nogal een bedrukt gezicht trekken als je die echt delicate dingen in platieken potjes mocht kweken.
Terracotta heeft als grote voordeel dat je potten veel sneller weer opdrogen, zelfs met anorganische mengsels zouden die veelal ook dure spullen staan soppen en in geen tijd composthoop-rijp zijn
Wat grondbedekkin g betreft, nooit gedaan, met uitzondering van Haworthia's, omdat ik die altijd in ondiepe schalen kweek (lees afgedankte terracotta tuinkaarspotten), en deze op die manier ideaal groeien en door de ondiepe pot ook wel tegen een stoot kunnen.
Sonja, als ik mij niet vergis van vorig jaar, heb ook jij 'binnenshuis' enkele mooie sukkulenten, alleen kan ik mij niet echt herinneren of je die in plastiek of terracotta kweekt ? Graag uw ervaring hiermee om onnodig leed te vermijden door het aanprijzen van plastic voor alle planten ?
Alain