Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ja, we zijn er moeten mee stoppen omdat veel te veel mensen te grote foto's van hun pc wilden opladen waardoor het niet lukte en er telkens kruisjes stonden.
Zo bleven we maar vragen krijgen hoe het kwam dat het bij X wel lukte en bij Y niet.
We hebben er dan maar voor gekozen het systeem van imageshack (het oude systeem) te vereenvoudigen. Wie dat wil kan dus nog altijd afbeeldingen via tinypic,... gebruiken net als voorheen.
Beste Kurt,
Niks ongemak, niks oefenen, ik ben van even slechte wil als dezen die te grote foto's, zowel qua afmetingen als qua bestandsgrootte proberen op te laden; alleen zal je van mij zelfs geen kruisjes zien.
Sorry voor dit principiële standpunt.
Ik ben me er zeker van bewust dat er velen net als U denken en terecht. Toch ga ik het laten zoals het is. Misschien wel minder foto's en een iets minder gebruiksvriendelijk forum maar toch alle dagen een kwartier minder gezeur over hoe het komt dat het niet lukt om rechtstreeks van de PC te downloaden.
INDIEN we een beter systeem vinden waarbij foto's ongeacht hun formaat toch kunnen worden opgeladen en automatisch verkleind (ja, want dat kost ons ook aan opslagruimte), dan zullen we zeker niet aarzelen het in te voeren, maar het is jaren gelukt zonder en aangezien het voor teveel extra ongenoegen zorgde bij de mensen die te zware foto's namen... en aangezien de nieuwste fototoestellen nog meer pixels hebben dan vroeger zal het er wellicht niet op verbeteren.
Het huidige systeem is nogthans zo goed als even simpel als het rechtstreeks opladen van uw PC. Ik zal eens een stap voor stap handleiding maken met foto's. Misschien dan wel niet voor U, maar het kan handig zijn voor andere gebruikers.
Bedankt voor uw mening, dat waarderen wij ten zeerste.
P.S.: alle stap voor stap foto's werden zonder problemen op de uitgelegde manier in 1 keer in de topic geplaatst. Het is dus gewoon een kwestie van proberen.
(.. persoonlijk houd ik niet van Imagesshack maar in ben eerder tevreden van Photobucket
Parodias,
Dat had ik al gemerkt dat je jouw foto's liever via photobucket oplaad en nog anderen via tinypic, maar zoals je zelf al aangeeft is men uiteraard vrij te kiezen welk systeem u persoonlijk het best bevalt.
Zelf hebben we voor imageshack gekozen omdat die hun afbeeldingen zeer lang op hun servers laten staan en dus lang zichtbaar blijven op het forum. Dat is de enige reden en voor de rest heb je wel al ondervonden dat er geen enkel verschil met vroeger is. Men kan externe afbeeldingen van tinypic, photobucket, imageshack of de eigen of ander website gewoonweg kopiëren en simpel plakken in het url-veldje.
Hier nog een tevreden klant van Photobucket, die naar mijn weten foto's tot in de eeuwigheid op de site laat staan (als je dat zou willen) Om te resizen / converteren (in "goed" Nederlands) gebruik ik wisselend 2 programma's. a. Is het programmaatje dat bij de camera zat: Ulead en daar zitten nog wat extra trucjes in; b. wil ik een foto echt tot heel weinig bites terugbrengen dan gebruik ik een wat ouder programma, dat overigens gratis op het web staat en dat is : Irfanview. Niet supergebruiksvriendelijk, maar met wat proberen kom je een heel eind.
...en voor de Linuxgebruikers onder ons (waarschijnlijk een zeer beperkt aantal) heb ik deze Shell-scripts geschreven. GNU, dus wijzig maar zoveel je wil.
Beste Kurt,
Niks ongemak, niks oefenen, ik ben van even slechte wil als dezen die te grote foto's, zowel qua afmetingen als qua bestandsgrootte proberen op te laden; alleen zal je van mij zelfs geen kruisjes zien.
">#666666;'> Beste Kurt,
Perfect gelukt, nu moet zeker iedereen fotos kunnen plaatsen
Da's nu bewezen: het is als n**ken: de grootste l*l kan het.
Pirex,
Dat klopt maar je hebt altijd paters en priesters waarvoor dit principieel onmogelijk is...