menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Graag een ID

Ga naar meest recente reactie

ines

Ines

Gezocht en niet gevonden in de P. zijn boekskes
Iemand?
[afbeelding verwijderd niet-https]
Bedankt!
vrijdag 8 februari 2008 - 22:04
cactelders

Cactelders

Echeveria setosa???
vrijdag 8 februari 2008 - 22:51
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Ik houd het eerder op een Echeveria pulvinata en die is nu volop in bloei , Ech. setosa heeft een andere bladstructuur en bloeit later, begin v.d. zomer.
Een setosa-artikel verscheen in CaVeKa nr 6- 1999 terwijl een pulvinata-artikel in CaVeKa nr3 2000 werd gepubliceerd, een van de ruim 40 echeveria-artikels die verschenen tussen 1998 en 2006.
Proficiat Ines..mooie foto.
zaterdag 9 februari 2008 - 18:48
ines

Ines

Hallo bedankt allebei,

De P. de jaargang is 2001 die ik hier heb, 11 nummers en eentje van jaargang 2005 nr 3...
zaterdag 9 februari 2008 - 20:34
Paronoto

Paronoto

Ines, ik zal morgen eens kijken wat hier nog allemaal overschiet aan oude jaargangen en ik mail ze wel eens door.Heb onlangs nog een grote doos op de "papierslag" van de Chiro gezet...trop is teveel....
zaterdag 9 februari 2008 - 21:02
ines

Ines

WOAAA hebt toen niet aan mij gedacht hé
Ben een boekenwormke, altijd geweest.
Tot mails....
zaterdag 9 februari 2008 - 22:04
ines

Ines

Beste, ik heb nog eens de twee namen vergeleken op verschillende foto's en de typische rode kleur van de uiteinden van de bladeren zie ik niet bij mijn plant. Zou het toch een setosa kunnen zijn?
De foto is van verleden jaar rond de zomer dus dat zou kloppen met de aangegeven bloei?

Ik vind die ID altijd zo moeilijk en wat sommige aangeven als foto op Google soms onbegrijpelijk. Wanneer komt er eens een beetje controle (amaai de kinderen die moeten studeren...zoveel onjuist didactisch materiaal samen...).
zaterdag 9 februari 2008 - 23:12
jumperke

Tekst aangepast

Jumperke

Ik hou het bij Echeveria pulvinata.
De E.setosa zijn bladeren staan meer naar boven gericht.

groetjes jerko
zondag 10 februari 2008 - 10:45
ines

Ines

Nog eens controle
[afbeelding verwijderd niet-https]
Ben nog niet zeker....
zondag 10 februari 2008 - 11:36
Maartendev1

Tekst aangepast

Maartendev1

Hij lijkt me toch een pulvinata, dat de rode bladpunten ontbreken kan te maken met het feit dat hij niet in de volle zon heeft gestaan van de zomer. Ik heb bijvoorbeeld sommige kalanchoes van dezelfde soort waarvan sommige in de zon staan en andere in de halfschaduw. De planten die zon hebben gehad zijn beduidend roder dan de planten uit de schaduw. En als je heel goed kijkt zie je wel iets van een roodachtige schijn over de bladpunten.
Maar ik weet niet zeker of het een pulvinata is, maar ik denk het haast wel. Hier laat ik het bij, als ik fout zit moeten de echeveria-experts me maar even verbeteren.

Groeten Maarten
maandag 11 februari 2008 - 15:42
ines

Ines

Oké bedankt voor de moeite!
woensdag 13 februari 2008 - 21:30
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).