Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
hallo allemaal,
onze zoon is stilaan zijn collectie naar beneden aan het halen
ook bij hem zijn er nog wat zonder labels
dus... bij deze
de eerste foto is een Crassula sarcocaulis, maar door dat deze niet zo licht heeft gestaan is hij zo wat uitgerekt geraakt,
wat zouden we nu het best doen? hem kaal knippen?
of zo laten en hem lekker buiten zetten?
de andere, inderdaad die vragen nog om een naampje
Ik denk niet dat die laatste een Carnegiea gigantea is. Die zijn veel meer bedoornd en de doorns zijn veel groter. Het cactuslichaam is meer blauwgroen van kleur.
edit : Ik heb vergist, ik dacht dat je foto 6 bedoelde !
Ik ben er vrij zeker van dat het C. gigantea is de mijne ziet er qua bedoorning hetzelfde uit! Heb deze trouwens nog van Kaktuskid gehad. Prachtig exemplaar.
ik weet het hoor,
ze hebben de winter door gebracht in een niet zo lichte kamer
eens de serre klaar is
kunnen ze eindelijk op hun welverdiende plaats gaan staan
Heb ik gezien Els.
Zelfs na de verbeterde foto's, maar de planten hebben dringend licht en lucht nodig.
Een serre en of verande zou welkom zijn, en dan nog na een tijdje zou ik snijden in de planten en vanaf 0 herbeginnen.
Groeten,
Nicolas
de meeste cactussen en vetplanten hebben we gekregen
en er zijn er inderdaad bij, die dringend naar de EHBO plaats zouden moeten
voorlopig begin ik er nog niet aan te snijden of zo
ik wacht nog wat tot alles in orde is en dat het wat beter weer wordt om te beginnen ingrijpen
het is jammer hé, want ook mijn hartje bloed
in de serre is er rondom rond nog maar legplanken
maar hoop dat binnenkort, het waterdicht is en dat er al iets is van verwarming, vooral voor de vriesnachtjes
nu ben ik volop bezig om te kijken welke iets van vries mogen hebben
zodat zij al naar de serre mogen om al wat te genieten van het licht en frisse lucht
nr 2 is Sedum multiceps; gooi die zo snel mogelijk buiten, die vraagt niks liever; zelfs deze winter niet kapot te krijgen, in weer en wind, onder ijs en sneeuw.
Paul