Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
George's favorite staat er op de bijgestoken label.
De cactus heb ik gekregen.
Deze cactus geeft het gehele jaar door bloemen.
Maar welke soort is het.
Op het eerste zicht is het volgens mij "Rhipsalidopsis" ofwel paascactus.
Maar het kan ook "Zygocatus" zijn, ofwel kerstcactus.
Deze 2 lijken zeer goed op elkaar.
Ik zou niet twijfelen aan het antwoord van Pieter. Hij geeft aan dat het een plant van hybride oorsprong is met als ouders een Disocactus en een Epiphyllum, vandaar X Disophyllum.
Pieter en anderen bedankt voor de bijdragen.
Het is begrijp ik een (intergenische) hybride tussen Disocactus macranthus en een Epiphiyllum en de correcte naam is X Disophyllum.
Tot besluit nog een foto van deze veelbloeier.
Wiebe, voor de achtergrond gebruikte ik een stuk pvc dakbedekking uit een bouwafvalcontainer.
Zwart fluweel ben ik daarin nog niet tegengekomen.
Mijn polaroid filter uit het analoge tijdperk heb ik nog niet gevonden.
Het nadeel van de pvc is duidelijk te zien nl. reflectie waardoor zwart allesbehalve zwart is. Zelfs zwart karton e.d. oogt daardoor vaak niet zwart. Je kunt het soms iets beter krijgen door een iets grotere afstand tussen onderwerp en achtergrond aan te houden.