Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Hoi Edo,
Die eerste is nog véél te jong voor een correcte ID aan te geven, waarschijnlijk is het een Opuntia of zo. Heb je dat gezaaid vorig jaar?
De tweede is mogelijks Mammillaria polythele en de derde is iveneens een mammillaria.
Die laatste een Braziliaanse zuil denk ik.
Sorry dat ik niet meer kan helpen dan dat.
Edo,
Ik vroeg dat eigenlijk vooral omdat, als je dat zelf hebt gezaaid, dat je waarschijnlijk nog ergens een lijst liggen hebt van alle zaden die je gezaaid hebt vorig jaar. In dat geval kunnen we bv al eens kijken naar alle Opuntia en aanverwanten.
Nee, ik heb geen lijst van alle zaden die ik heb gezaaid omdat dit uit een zakje van gemengde zaadjes komt.
Ik zag net op het internet dat de eerste veel op een Quiabentia lijkt. Zou dit kunnen?
Wat de tweede foto betreft, dit zou inderdaad wel eens een Mammillaria polythele kunnen zijn.
De derde foto is volgens mij Mammillaria oteroi. Hij zou witachtige bloempjes met een roze middenstreep moeten hebben.
Als het M. oteroi is, dan zal dit plantje zeer attractieve korte ronde dikke rode zaadbesjes (kleine appeltjes) vormen na de bloei. Deze zijn zeer typisch voor deze soort en misschien nog mooier dan de bloemen zelf.
De plant op de laatste foto is waarschijnlijk een Pilosocereus spec.
Moeilijk om er nu al een soortnaam op te plakken.
Wat de eerste betreft, een Quiabentia zal het zeker niet zijn. Van deze soort wordt zo goed als nooit zaad aangeboden. Ze zal dan zeker niet in een gemengd zakje zaadjes zitten.
Mvg,