menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aloe soort

Ga naar meest recente reactie

Rudi

Rudi

Ik denk dat dit een Aloe soort moet zijn , maar weet zeker niet dewelke.
Kan er iemand helpen?

Mvg
Rudi

C&S Identificatie

zondag 10 februari 2013 - 10:49
Paronoto
zondag 10 februari 2013 - 16:00
bryofan

Bryofan

ik gok op alo
maandag 11 februari 2013 - 12:52
Paronoto

Paronoto

ik gok op alo
maandag 11 februari 2013 - 14:47
Rudi

Rudi

ja, heb al op google gekeken , maar die weet het ook niet
maandag 11 februari 2013 - 15:11
Paronoto

Paronoto

Ik zou die plant "uiteen halen" want zo te zien is het een sterk spruitend iets. Dan het grootste deel ervan apart oppotten in een mixte van een klassiek grondmengsel (3 X 1/3) in een al even "klassieke" zwarte plastiekpot van zo'n 15
maandag 11 februari 2013 - 20:00
Rudi

Rudi

Ja, uiteen halen is de bedoeling.
De bedoeling is de scheuten cadeau te doen voor de jaarlijkse plantenbeurs van "De Radijs", maar dan moet ik wel weten over welke soort het gaat h
maandag 11 februari 2013 - 20:11
Paronoto

Paronoto

Misschien een wat "verwilderde" Alo
maandag 11 februari 2013 - 20:15
bryofan

Bryofan

Citaat:
ik gok op alo
maandag 11 februari 2013 - 20:19
Rudi

Rudi

zou het een Aloe Squarrosa of Concinna kunnen zijn?

maandag 11 februari 2013 - 21:30
Wouter2

Wouter2

Hallo, volgens Prof Gideon F. Smith, chief director research and scientific services bij SANBI is Aloe barbadensis (in de volksmond beter bekend als aloe vera) een aloe met opstaande rozetten, die volop zijscheuten vormt. Z'n blaren zijn tot 5cm breed, dof groen en ongespikkeld. De gele bloemen verschijnen vroeg in de zomer aan een onvertakte bloeiwijze. Er zijn vele hybriedes van deze plant die heelwat van z'n kenmerken kunnen hebben. Aloe squarrosa en concinna zijn allebei aloes met stammetjes.Hierbij nog een foto van Aloe somaliensis zoals Etwin Aslander ze verkoopt, let op de platte rozet, bloeit nu, ergens tussen midden en late zomer.

C&S Identificatie

zondag 3 maart 2013 - 16:11
bryofan

Bryofan

de somaliensis heb ik mij toevallig op zondag aangeschaft. de moederplant had al 3 jonkies waarvan ik er 2 al op heb gepot, en 1tje moet nog groeien.
woensdag 6 maart 2013 - 08:21
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).