Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
De volgende fotos zijn 2 Mammillarias die al serieuze afmetingen en ouderdom hebben ! Ben van plan om ze af te snijden en te stekken , maarrrr ..............wanneer, hoe , das de vraag ! [afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https]
Nu zaterdag komen er zéker 2 "éminences grises" en 1 " jeune premier " bij mij op bezoek en alle drie " belegen " CACTUSSERS ,dus met hen zal ik het er ook over hebben ( als we de tijd vinden ) ondertussen graag Uw mening !
Deze kon ik zomaar niet voorbij wandelen , waarschijnlijk een Malus-soort ! [afbeelding verwijderd niet-https]
nu ja .. "raadgevingen" met in het achterhoofd de idee dat dit mogelijks de normale veroudering van de planten is he .. als ge ooit al eens Copiapoas zien staan hebt in hun habitat dan ziet de bovenste 10-15-20cm er goed uit .. de rest is afzichtelijk .. c'est la vie he ..
Willy ,net dit heeft me tot nu toe tegengehouden ik heb nu eens grote ,oude enz...., maar ze nemen zeer veel plaats in omdat ze gaan liggen zijn ,en een stek rechtop zou goed uitkomen natuurlijk!
Ja Dirk .. ik zit met exact hetzelfde probleem hoor Ik heb mij verleden jaar bij het "binnen" zetten voorgenomen om al die oude knarren "de kop" af te zagen en die te herbewortelen want die beginnen zoveel plaats in te nemen !
het is wel bekend dat veel soorten bij het ouder worden gaan liggen he en wat doe je daar dan aan ? afsnijden en de kopstek herbewortelen lijkt mij de enige oplossing als je geen zeeen van ruimte te spenderen hebt ..
Héwel, ik heb het me verleden jaar geriskeerd en dat is falikant uitgevallen...Een 45cm lange Notoc. werdermannianus, al enkele jaren gesteund door 3 bamboestokken om ze recht te houden, het 3e onderste deel bruin-zwart en zo hard als been. In juni sneed ik het meest frisse bovendeel er af, het snijvlak ruim afgeschuind en het kopstuk aan een nylonband omhoog gehangen. Na 3 weken merkte ik schimmelsporen op het snijvlak, gevolg weer een deel ingekort, snijvlak behandeld met schimmelwerend produkt en droogproces kon weer doorgaan, dacht ik maar dat is uiteindelijk toch mislukt na meerdere ingrepen, het leek op den duur een wit-gele sponsachtige bedoornde worst. Het "onderstuk" was intussen compleet ineen gezakt.. cactus rottianus. Alles heeft zijn ouderdom...ook bij cactussen..Requiem in pace. Van die "lange" heb ik er nog 12 staan....Kopen?
Ge hebt mij toch weer doen twijfelen hoor ! Verdomme!!!
LOL ! manneke .. ik heb mijn mes ook nog niet in de hand hoor .. pijnlijk he om in zo een doorleefde plant een mes te moeten steken
.. vooral als hij helemaal niets mankeert !
Ik heb hier ook zo een bak(15) mammillarias met schotse,scheve,liggers staan, groeien en vallen langs overal behalve de kant dat ze moeten, die zullen erin het voorjaar toch ook moeten aan geloven, en gaan ze kapot, herbeginnen we met een 5,5potje