menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zaaibak bezocht

Ga naar meest recente reactie

cactelders

Cactelders

Ik heb wat zaailingen meegebracht uit mijn propagator en er waren héél mooikes bij !
Wat denk je van Coryphantha kracikii :
[afbeelding verwijderd niet-https]
Ook een Coryphantha , de potosina :
[afbeelding verwijderd niet-https]

Een paar weken terug heb ik Blossfeldias gezaaid met zaad van Sonia en dat is zeer goed gekiemd ,het heeft deze keer niet in mijn " zaaimasjien" gezeten maar gewoon in baggy op de vensterbank boven de verwarming . Ik heb in mijn gewoon grof mayteriaal gezaaid deze keer, nu heb ik ook een grotere pot gebruikt en de 1089 zaadjes meer kunnen opengooien ,zie hier "ze results" :
[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 30 maart 2008 - 22:27
cactelders

Cactelders

Goed te volgen hoor ,ik had spijt dat ik zo nen luizige fotograaf ben want het is volgens mij goed vast te leggen dag na dag ,maar dan wel door iemand die zelf zijn fototoestel kan besturen en geene auto-pilot-crack zoals ik ! Het zaad wordt wit na een paar dagen ,ik vermoed dat het door het zwellen komt en dan één voor één ploefen die dingskes open ( dat ge er van wakker schiet ) LOL ! Het is mooi om zien ,vorig keer zaten ze in de propagator en zag ik ze maar om de maand , daarom denk ik ook dat 6 maand het maximum is dat ze in de baggy mogen , ik had op een bepaald moment de indruk dat ze beter stonden de vorige ( 1 maand eerder) maal ! Ik denk dat ze nu een kleine maand oud zijn ,ik zou het hier op het forum moeten opzoeken want ik heb het vergeten opschrijven maar wel gemeld hier op het forum ! Ik kom in de juiste topic nog terug op de voeding !
zondag 30 maart 2008 - 23:15
MrPalmtree

MrPalmtree

Mooie zaailingen!

MVG Gert
zondag 30 maart 2008 - 23:36
cactelders

Cactelders

Ja ,wist ik niet maar dat zijn planten die baggy-gezaaid zijn en daar er ( als alles ok is ) niets anders dan cactuszaailingen in de baggy moet zitten heb ik ze meegenomen om gewoon open verder te kweken ! En ondertussen is dat gras al verwijderd één per één met een pincet , ik ben op dat punt nogal een precies baaske ! Alles mag groeien , als en waar ik het maar gezaaid heb !
zondag 30 maart 2008 - 23:49
Jipken

Jipken

prachtig hé ,er gaat niks bove eigen kweek en laat ons dan niet over de prijs spreken !

Keep up the good work Dirk,

grtz Jipken,
maandag 31 maart 2008 - 09:20
jumperke

Jumperke

Ziet er mooi uit!

grtjs jerko
maandag 31 maart 2008 - 19:09
MrPalmtree

MrPalmtree

CITAAT:
">#666666;'>
Ja ,wist ik niet maar dat zijn planten die baggy-gezaaid zijn ... snip!


ja .. en die duiken vreemd genoeg enkel op in een "gesloten" systeem zoals baggies .. daarom denk ik dat het een soort algen zijn een geen "planten" alsdusdanig ... maar .. weet ik veel ! LOL !


Das eigenlijk een soort mos of grasachtige die grote groene sprietjes! Da groeit wel bij meer planten bij mijn archontophoenix maxima staat da in de pot en als da een tijdje geen water heeft gehad ziet da ros en met het water geven worden ze terug groen
maandag 31 maart 2008 - 22:46
cactelders

Cactelders

BTW beide Coryphanthas zijn van Brechtzaad enzijn beide opgekomen à 10% ttz 4/40 en 5/40 , geen al te vette buit dus ,Blossfeldia 2 soorten 0% !!! Over gans de lijn is dat Brechtzaad niet echt een hoogvlieger geweest bij mij . Uitzondering 6 soorten standplaats Lophgophora aan meer dan 90% en voor Aztekium ritteri haal ik bijna 100% maar dat zijn dan ook de gemakkelijkst kiemende zaden die er te krijgen zijn !
maandag 31 maart 2008 - 23:01
stekeltje

Stekeltje

In 1998 kocht ik bij Bercht 42 soorten Gymno's; resultaat 3 soorten gekiemd...
Het is bij die en bestelling gebleven.....
maandag 31 maart 2008 - 23:46
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).