menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Astrophytum ontenten

Ga naar meest recente reactie

Tomby

Tomby

kan je een geënte Astrophytum terug wortel laten schieten? Ik heb het over de eenvoudigere soorten zoals een normale myriostigma ofzo.

groeten Tom
maandag 14 juli 2008 - 20:59
Dany

Dany

Volgens mij moet dat zeker lukken, zet ze op seramis, hydrodensa, argex ik denk dat het zelfs lukt op bims
maandag 14 juli 2008 - 21:24
Pieter

Pieter

Zolang de basis niet erg verhout is lukt dat behoorlijk vlotjes.
maandag 14 juli 2008 - 21:45
dagVE

DagVE

best is op het einde van het groeiseizoen de plant ter hoogte van het entvlak lossnijden, in huis laten opdrogen en dan terug de serre in, in het voorjaar wortelen de planten dan zeer snel in om het even welk medium
maandag 14 juli 2008 - 23:09
Tomby

Tomby

bedankt allen!
maandag 14 juli 2008 - 23:41
stekeltje

Stekeltje

best is op het einde van het groeiseizoen de plant ter hoogte van het entvlak lossnijden, in huis laten opdrogen en dan terug de serre in, in het voorjaar wortelen de planten dan zeer snel in om het even welk medium

Ik heb nog 2 planten die op een Hylocereus staan,kunnen die nu nog overgeènt worden? En indien niet kunnen ze in de serre blijven ? Of moeten ze warmer overwinteren?
dinsdag 15 juli 2008 - 11:06
jumperke

Jumperke

Of U ze nu nog kunt overenten weet ik niet,maar planten die geënt zijn op Hylocereus-soorten dienen warmer te overwinteren.

jerko
dinsdag 15 juli 2008 - 11:15
dagVE

DagVE

planten op hylocereus kan je nu gerust overenten, herbewortelen kan tegenvallen met geforceerde planten uit Azië, meestal hebben die planten een jaar nodig om te wennen aan onze andere omstandigheden, mijn ervaring: plant middendoor en de twee helften enten, dan heb je nog spruiten op het onderste deel
als je de planten op hylocereus wil laten staan moet je goed gieten en veel meststof gebruiken en de planten in het begin niet TE zonnig zetten
donderdag 17 juli 2008 - 22:56
Ferdinand

Ferdinand

planten op hylocereus kan je nu gerust overenten, herbewortelen kan tegenvallen met geforceerde planten uit Azië, meestal hebben die planten een jaar nodig om te wennen aan onze andere omstandigheden, mijn ervaring: plant middendoor en de twee helften enten, dan heb je nog spruiten op het onderste deel
als je de planten op hylocereus wil laten staan moet je goed gieten en veel meststof gebruiken en de planten in het begin niet TE zonnig zetten

Dat is het antwoord van een kenner en gelijk heeft hij. Ik heb het reeds meerdere malen gedaan en met succes.
Fernand
vrijdag 25 juli 2008 - 21:40
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).