Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb van iemand 3 stekken gekregen van de opuntia humifusa. De moederplant staat bij hem in de tuin zonder bescherming en doet het al jaren goed.
Ik laat de stekken nu eerst drogen, maar om ze te laten wortelen weet ik niet goed wat best is. Zou ik ze de eerste tijd binnen zetten of direkt buiten in de tuin, gezien het toch al koud is buiten weet ik niet of het nu nog gaat lukken.
Ik zou ze ook binnen houden als het kan op een temperatuur rond 10°C. Als ze goed gedroogd zijn zou ik ze op droge grond zetten tot in het voorjaar waarschijnlijk zullen ze dan al geworteld zijn en na half mei buiten in volle grond voor de rest van hun leven. Als ze nieuwe leden aanmaken zou ik ook terug stekken nemen voor in het geval dat er een afsterft.