menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aatiram

Ga naar meest recente reactie

AlainFSD

AlainFSD

Hallo,

Heb enkele jaren terug een zakje Aatiram ( dimethylcarbamothioylsulfanyl N,N-dimethylcarbamodithioaat ) gekocht bij Kohres in Duitsland en dat zakje roze poeder is nu leeg.
Het probleem is dat ik geen Aatiram meer kan vinden.
Het product ontsmette de zaden en verhoogde ook de kiemkracht. Daar bleek wel wat van aan en heb dat spul dan ook tot mijn tevredenheid gebruikt.
Weet er iemand of die Aatiram inmiddels op de verboden producten lijst is beland ?
Indien niet, weet er iemand waar ik er kan kopen en/of één van de vele synoniemen waar dat produkt onder bestaat/bestond ?

mvg,

Alain
donderdag 11 maart 2010 - 18:33
kaktuskid

Kaktuskid

and TMTD (former U.S.S.R.),
TMTD klinkt me toch niet zo onschuldig in de oren;
Is dat spul al niet jaren geleden verboden??
grt Eddy
donderdag 11 maart 2010 - 22:12
AlainFSD

AlainFSD

De synoniemen lijst is quasi eindeloos, maar daar gaat het mij niet om, ik wil het actieve product onder om het even welke naam als mij iemand kan vertellen waar en hoe ? En inderdaad, de waarschuwingen op het door mij gebruikte zakje ( was iets zoals een postzegelenvelopje ) waren niet van de poes, ziehier de volgens mij volledige synoniemenlijst; vraag blijft of dit spul nog te verkrijgen is en of iemand weet waar en onder welk synoniem ???

Synonyms: 12680-07-8, 12680-62-5, 137-26-8, 39456-80-9, 4-04-00-00242 (Beilstein Handbook Reference), 45689_RIEDEL, 56645-31-9, 66173-72-6, 87940_FLUKA, 93196-73-7, Aapirol, Aatiram, Accelerator T, Accelerator thiuram, Accel TMT, Aceto TETD, AI3-00987, AIDS011556, AIDS-011556, .alpha.,.alpha.'-Dithiobis(dimethylthio)formamide, alpha,alpha'-Dithiobis(dimethylthio)formamide, Anles, Arasan, Arasan 42S, Arasan 42-S, Arasan 70, Arasan 70-S Red, Arasan 75, Arasan-M, Arasan-SF, Arasan-SF-X, Atiram, Attack, Aules, Bacteriostat, Bis(diethylthiocarbamoyl) sulfide, Bis((dimethylamino)carbonothioyl) disulfide, Bis[(dimethylamino)carbonothioyl] disulfide, Bis((dimethylamino)carbonothioyl) disulphide, Bis(dimethyl-thiocarbamoyl)-disulfid, Bis(dimethyl thiocarbamoyl)disulfide, Bis(dimethylthiocarbamoyl) disulfide, Bis(dimethyl-thiocarbamoyl)-disulfid [German], Bis(dimethylthiocarbamoyl) disulphide, Bis(dimethylthiocarbamyl) disulfide, BRN 1725821, BSPBio_003184, C11160, C6H12N2S4, Caswell No. 856, CCRIS 1282, Chipco thiram 75, Cunitex, Cyuram DS, D013893, D06114, Delsan, dimethylcarbamothioylsulfanyl N,N-dimethylcarbamodithioate, Disolfuro di tetrametiltiourame, Disolfuro di tetrametiltiourame [Italian], Disulfide, bis(dimethylthiocarbamoyl), Disulfide, Tetramethylthiuram, Disulfide, TMT, Disulfure de tetramethylthiourame, Disulfure de tetramethylthiourame [French], Disulfuro di tetrametiltiourame [Italian], [dithiobis(carbonothioylnitrilo)]tetramethane, DivK1c_000741, EINECS 205-286-2, Ekagom TB, ENT 987, EPA Pesticide Chemical Code 079801, Falitiram, Fermide, Fermide 850, Fernacol, Fernasan, Fernasan A, Fernide, Flo Pro T Seed Protectant, FMC 2070, Formalsol, Formamide, 1,1'-dithiobis(N,N-dimethylthio-, Hermal, Hermat TMT, Heryl, Hexathir, HSDB 863, Hy-Vic, IDI1_000741, KBio1_000741, KBio2_002167, KBio2_004735, KBio2_007303, KBio3_002684, KBioGR_001499, KBioSS_002167, Kregasan, LS-803, Mercuram, Methyl Thiram, Methyl thiuramdisulfide, Methylthiuram disulfide, Methyl tuads, Metiur, Metiurac, Micropearls, MLS000069752, NCGC00091563-01, NCGC00091563-02, NCGC00091563-03, NCGC00091563-04, NCGC00091563-05, NCGC00091563-06, NCI60_001477, NCI60_006736, NCIMech_000272, NCIOpen2_007854, NINDS_000741, N,N-dimethylcarbamodithioic acid (dimethylthiocarbamoylthio) ester, N,N'-(Dithiodicarbonothioyl)bis(N-methylmethanamine), N,N,N',N'-Tetramethylthiuram disulfide, N,N-Tetramethylthiuram disulfide, N,N-Tetramethylthiuram disulphide, Nobecutan, Nocceler TT, Nomersan, Normersan, Novartis Brand of Thiram, NSC1771, NSC 1771, NSC49512, NSC 49512, NSC59637, NSC 59637, NSC622696, NSC 622696, Orac TMTD, Panoram 75, Pol-Thiuram, Polyram ultra, Pomarsol, Pomarsol forte, Pomasol, PS24_SUPELCO, Puralin, QTL1_000082, Radothiram, RCRA waste no. U244, RCRA waste number U244, Rezifilm, Rezifilm (TN), Royal TMTD, Sadoplon, Sadoplon 75, SBB000804, SMR000059023, SPBio_001428, Spectrum_001687, SPECTRUM1503322, Spectrum2_001554, Spectrum3_001592, Spectrum4_000860, Spectrum5_001653, Spotrete, Spotrete-F, SQ 1489, Sranan-sf-X, T24201_ALDRICH, Teramethylthiuram disulfide, Tersan, Tersan 75, Tersantetramethyldiurane sulfide, Tetramethyldiurane sulphite, Tetramethylenethiuram disulfide, Tetramethylenethiuram disulphide, Tetramethylthiocarbamoyldisulphide, TETRAMETHYLTHIOPEROXYDICARBONIC ACID [(H2N)C(S)]2S2, Tetramethylthioperoxydicarbonic diamide, Tetramethylthioramdisulfide, Tetramethylthioramdisulfide [Dutch], Tetramethylthiouram disulfide, Tetramethyl-thiram disulfid, Tetramethyl-thiram disulfid [German], Tetramethylthiuram, Tetramethylthiuram bisulfide, Tetramethylthiuram bisulphide, Tetramethyl thiuramdisulfide, Tetramethylthiuram disulfide, Tetramethylthiuram disulphide, Tetramethylthiuran disulphide, Tetramethyl thiurane disulfide, Tetramethylthiurane disulfide, Tetramethyl thiurane disulphide, Tetramethylthiurum disulfide, Tetramethylthiurum disulphide, Tetrapom, Tetrasipton, Tetrathiuram disulfide, Tetrathiuram disulphide, Thianosan, Thillate, Thimar, Thimer, Thioknock, Thioperoxydicarbonic diamide (((H2N)C(S))2S2), tetramethyl-, Thioperoxydicarbonic diamide ((H2N)C(S))2S2, tetramethyl-, Thioperoxydicarbonic diamide ([(H2N)C(S)]2S2), tetramethyl-, Thioperoxydicarbonic diamide, tetramethyl-, Thiosan, Thioscabin, Thiotex, Thiotox, Thiotox (fungicide), thiram, Thiram 75, Thiram 80, Thiramad, Thiram B, Thiram [BSI:ISO], Thirame, Thirame [INN-French], Thiram Novartis Brand, Thirampa, Thiramum [INN-Latin], Thiram (USAN/INN), Thiram [USAN:INN], Thirasan, Thiulin, Thiulix, Thiurad, Thiuram, Thiuram D, Thiuram disulfide, tetramethyl-, Thiuram M, Thiuram-M, Thiuram M rubber accelerator, Thiuramyl, Thylate, Tirampa, Tiuram, Tiuramyl, TMTD, TMT Disulfide, TMTDS, TNTD, Trametan, Tridipam, Tripomol, Tuads, TUEX, Tulisan, Tutan, Tyradin, Vancida tm-95, Vanguard GF, VUAgT-I-4, Vulcafor TMT, Vulcafor TMTD, Vulkacit mtic, Vulkacit TH, Vulkacit thiuram, WLN: 1N1 & YUS & SSYUS & N1 & 1, Zaprawa Nasienna T, ZINC01532176

mvg,

Alain
donderdag 11 maart 2010 - 22:58
AlainFSD

AlainFSD

Eindelijk begin ik een richting te zien, de plaatselijke speciaalzaak toonde me enkele producten ( onder de toonbank en onofficieel wegens niet meer toegelaten ), zijnde enkele geheime producten en één daarvan was een doos met verstuifdeksel (quasi identiek aan een doos VIM schuurmiddel voor de vaatwas), maar daarop stond dat het bedoeld was voor aardappelen, prei en voooral wortelen ? Ergens een belletje aan het rinkelen ? Ik was alvast zodanig aan het twijfelen geslagen omdat ik het spul niet durf te riskeren bij unieke, zeer zeldzame zaden die ik van vrienden kreeg ?

Alain
donderdag 11 maart 2010 - 23:12
AlainFSD

AlainFSD

Kiemremmend ? Terwijl de tekst het tegenovergestelde pretendeerde ? Hebben we het hier nu over de 'eigenlijke cactuszaden' of over de te bestrijden schimmels (fungi) ?
Uw afrolsysteem was mij niet echt bekend alhoewel ik dat systeem blijkbaar 'intuitief' steeds heb toegepast en dit tot mijn algehele tevredenheid.
Misschien moet ik maar eens met bijhorende foto's mijn gehele verhaal doen ?
Moet het nu echt wel hierbij houden want moet straks (morgenochtend) naar de avondschool . . .

Alain
donderdag 11 maart 2010 - 23:32
AlainFSD

AlainFSD

OK Willy, ik begrijp nu pas tenvolle waar je het over hebt, btw, thanks voor de omstandige uitleg !
Ik besef dat het inmiddels opnieuw heel erg laat is geworden en dat ik zonder foto's toch nog reageer. Dit omdat we nu pas terug thuis zijn van een concert, maar ik was zo nieuwsgierig naar een reactie dat ik alsnog wil laten horen dat ik uw antwoord heb gelezen. Nogmaals bedankt.

Alain
zaterdag 13 maart 2010 - 03:02
Pieter

Pieter

Oei Willy nu ben ik wel benieuwd welke referenties ik u nog toegestuurd heb ivm steriel zaaien
zaterdag 13 maart 2010 - 16:07
Paronoto

Paronoto

En zeggen dat de zaailingen "in de natuur" niks "vandoen" hebben om te kiemen en te groeien, of loopt er daar nen apotheker rond ?
zaterdag 13 maart 2010 - 17:56
Wardje

Wardje

voor zover mijn bijdrage van enerlei nut kan zijn, vooruit met de geit.

Ik heb een paar jaren terug bij Lophophora een zakje gekocht met poeder om zaden te ontsmetten. Werner, weet je de naam van het spul? Omdat ik al vaak gelezen en gehoord heb, dat de meeste produkten-fungiciden kiemremmend zijn, gebruik ik daar zzer weinig van. Ttz een heel, heel klein mespuntje om een 20/25 tal zaden mee te bedekken en dan zo uitzaaien. Wel heb ik dan in mijn regenwater(gekookt) ook nog een ander fungicide gedaan om zo dde zaaipotjes in te laten staan.Ik heb nu zo'n kleine 2 maanden uitgezaaid en ben tevreden van het resultaat, d'r staan al schoon doorntjes op. Vandaag trouwens een lichte dosis vloeibare mest toegediend. Kwestie van een beetje te experimenteren . Het gebruik van een fungicide in mijn water doe ik al vele jaren, met goed gevolg, geen schimmels meer. Tot voor een paar jaar gebruikte ik daar nog superol (uit nl) voor, maar is niet meer te krijgen (spijtig-gezien gemakkelijk en goedkoop). Ik ben tevreden en dat is wat telt, niet ?

Marc
dinsdag 16 maart 2010 - 21:41
Wardje

Wardje

Ben ik blij Willy dat ze het niet meer hebben, dan denk je maar 't zal wel iet of wat onschuldig zijn als ze er mee gorgelen, ja man. En eigenlijk al die chemie-spullen, kunnen we niet voorzichtig genoeg mee zijn. Soms erger ik me eens als ik een beestje zie in de serre, maar achteraf denk ik dan, ik moet hier ook niet elke week staan spuiten, want enz ..
Bedankt voor het melden, het schokte me toch een beetje hoor, een gorgelmiddel, brrrrrrrrrrr

Marc
woensdag 7 april 2010 - 22:51
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).