Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Wat vinden jullie van de Substral potgrond? Deze is speciaal voor cactussen en vetplanten. Op aanraden kocht ik er ook de Substral vloeibare meststof voor cactussen bij.
Hoi,
Welkom op het cactusforum! De meststof is een 3-5-7 + microelementen en lijkt me dus zeker geschikt voor cactussen. Doorgaans zijn een tweetal bemestingen per jaar voldoende hoor, hoewel sommigen ervoor opteren om bij elke gietbeurt een veel lagere dan aangewezen concentratie toe te dienen.
Wat er in het substraat zit zie ik niet op hun website, maar doorgaans is hetgeen ze verkopen als cactus- en vetplantensubstraat niet geschikt op de lange termijn. Voor goede recepten kijk je best eens rond op het forum.
Heb er even de zak potgrond bijgenomen, deze is op basis van turfstrooisel, tuinturf, zand, meststoffen op basis van calcium en/of magnesium en meststoffen.
Droge stof 35%
organische stof 15%
pH zone (water) 5.0-6.5
EC 150µS/cm
meststof NPK 14-16-13 met micronutrienten 0.32kg/m³
Eigenlijk bedoel je dus dat wanneer het de moment is om mijn cactus over te planten, dan is het ook de moment om over te gaan naar andere en betere grond.
ik heb net 40 liter cactus en vetplanten grond gekocht van DCM en het is pure turf! Dat is niet
goed,Kan iemand mij een tip geven een ander merk luchtige grond, zou supstral lvast goed
zijn?
Bedankt alvast Marina.