Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb hier 2 ech. dasyacanthus. En heb deze ditjaar nogmaals op de seramis gezet omdat ze vorig jaar niet zijn aangeslagen. Nu staat 1 onder een raam wat lekt en deze was dus erg nat geweest afgelopen week. Dus ik zou deze weer in droog seramis zetten en wat schets mijn verbazing, allemaal verse witte worteltjes en bij diegene die droog staat nog helemaal niks.
Wat is dus de beste manier om ze te laten wortelen? Betreft planten met een oud of dood wortelgestel.
Nu benevel ik ze steeds en weet eigenlijk nooit precies wanneer ik kan wateren.
Dat spul werkt inderdaad het best wanneer het vochtig gehouden wordt. Ik heb het nog niet erg veel gebruikt, maar wel doorgaans met succes, en het vochtig houden doe ik eerder op het gevoel...
Aantal planten in schaduw weggezet, beneveld en zowaar ze begonnen wat vaster in pot te zitten en na een maandje een beetje water gegeven. Nu zie ik bij veel planten dat hun wortels van mooie witte wortelen na dorre uitgedroogde wortelen gaan.
Is dit nu een te droog of te nat probleem? ik probeer sommige planten al 3 jaar op de wortel te krijgen en continue nadat ze wortelen hebben ontwikkeld, raken ze de wortelen weer kwijt en ik heb geen idee wat ik nu fout doe.
Heb je deze stekken als eens opnieuw afgesneden? Zoals ik je eerder al eens zei in een andere topic is het mogelijk dat er een schimmel in het spel is. Ook seramis niet hergebruiken in dit geval. Gebruik je proper water?